زیان خریداران لپ‌تاپ و کامپیوتر ادامه دارد

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران معتقد است به دلیل عدم ثبات نرخ ارز ، فعالان کالاهای مورد نیازشان را به قیمت های مختلف خریداری می کنند که این امر نیز به نابسامانی بازار دامن می زد.
“سیدمهدی میرمهدی” در گفت و گو با موبنا اظهار داشت: در شرایط فعلی که هیچ گونه ارز مرجعی به فعالان این حوزه اختصاص نمی یابد و قیمت ارز نیز لحظه ای تغییر می کند امکان ثبت و سفارش انواع کالاهای دیجیتالی در کشور به سختی صورت می گیرد.
وی افزود: با شرایط پیش آمده فعالان قانونی و غیرقانونی میزان واردات خود را به طور چشمگیری کاهش داده اند و بیشتر این فعالان تا زمان تثبیت نهایی ارز تصمیمی برای واردات این کالای ارتباطی و دیجیتالی ندارند.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با شرایط ایجاد شده در بازار هر روز شاهد افزایش قیمت انواع لپ تاپ و کامپیوتر در سطح کشور هستیم که این امر به ضرر مصرف کننده نهایی است چرا که باید بابت کالای مورد نیازش به پرداخت دو برابر قیمت بپردازد.
وی با اشاره به افت تقاضا برای انواع لپ تاپ در سطح بازار گفت: درحالی که قیمت این وسیله ارتباطی همزمان با نرخ دلار افزایش می‌یابد از سوی دیگر کاهش تقاضا در بازار منجر به کاهش شدید سود فعالان بازار شده است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.