زیان ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان از کرونا/ جزئیات بسته دوم کرونایی آمریکا

ممتازنیوز اقتصادی – حدود یک سال است که ویروس کرونا مناطق بسیار زیادی از جهان را درگیر کرده و تاثیر زیاد خود را بر کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی نیز نشان داده است.

در کنار خسارت‌های جانی، تمام کشورهای درگیر کووید-۱۹ متحمل خسارات جدی اقتصادی شده‌اند. در این اینفوگرافیک که بر اساس داده‌های «ویژوال کپیتالیست» تهیه شده، به میزان زیان اقتصادی ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان از کرونا اشاره کرده‌ایم. 

زیان اقتصادی کرونا,اقتصاد آمریکا بعد از کرونا

بالاخره بسته دوم کرونایی آمریکا رونمایی شد+جزئیات

اعضای حزب دموکرات و جمهوری خواه سرانجام بر سر جزئیات بسته دوم حمایتی دربرابر کرونا به توافق رسیدند.

زیان اقتصادی کرونا,اقتصاد آمریکا بعد از کرونا

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، رهبران دو حزب مردم سالار و جمهوری خواه در کنگره آمریکا اعلام کردند که بر سر اجرایی شدن بسته دوم حمایتی از اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای کرونا توافق حاصل شده است. قبل از این دموکرات ها خواهان تخصیص حدود دو تریلیون دلار اعتبار و جمهوری خواهان خواهان تخصیص حدود ۴۰۰ میلیارد دلار اعتبار در بسته حمایتی جدید شده بودند.

میچ مک کانل- رهبر جمهوری خواستار با اشاره به زمان طولانی مدت اجرایی شدن این بسته گفت:مهم این است که بلاخره سر کلیات طرح به یک توافق فراگیر رسیدیم.

از طرف دیگر نانسی پلوسی- رییس کنگره نیز گفت:این بسته حمایتی جدید منابع مالی اضطراری مورد نیاز برای نجات جان انسان ها و نجات کسب و کارها را در شرایطی که سرعت شیوع ویروس شدت گرفته است، فراهم می کند.

بعضی از کارشناسان معتقد هستند پس از روی کار آمدن دولت بایدن، دموکرات ها تلاش خواهند کرد بسته حمایتی جدیدی را اجرایی کنند اما این اقدام به احتمال زیاد با مخالفت جدی جمهوری خواهان مواجه خواهد شد. جو بایدن در بیانیه ای با استقبال از اجرایی شدن این بسته گفته است ۹۰۰ میلیارد دلار اعتبار برای انجام اقدامات حمایتی اضطراری مهم خواهد بود اما این تازه اول راه خواهد بود.

در بسته جدید به هر شهروند آمریکایی ۶۰۰ دلار پرداخت خواهد شد. همچنین ۲۸۴ میلیارد دلار اعتبار برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط تخصیص داده خواهد شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.