زیان ۱٫۴۱ میلیارد یورویی نوکیا در سه ماه دوم ۲۰۱۲

موسسه رتبه بندی فیچ با توجه به زیان ۱٫۴۱ میلیارد یورویی نوکیا در سه ماه دوم ۲۰۱۲ رتبه اعتباری این شرکت را ۲ پله کاهش داد.

اقتصادآنلاین/گروه بازار دیجیتال:

موسسه رتبه بندی فیچ با توجه به زیان ۱٫۴۱ میلیارد یورویی نوکیا در سه ماه دوم ۲۰۱۲ رتبه اعتباری این شرکت را ۲ پله کاهش داد.

به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس ، موسسه فیچ در این گزارش رتبه اعتباری شرکت نوکیا را با دو رتبه کاهش از بی بی مثبت به بی بی منفی کاهش داده است .

بر اساس این گزارش ، موسسه فیچ چشم انداز اقتصادی بلند مدت نوکیا را نیز به منفی تنزل داده است . نوکیا طی ماههای اخیر با کاهش شدید فروش و در آمد روبرو شده است . شرکت نوکیا در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی با زیان خالص ۱٫۴۱ میلیارد یورویی روبرو شده است که این رقم چهار برابر زیان این شرکت در مدت مشابه سال قبل بوده است .

به اعتقاد کارشناسان موسسه فیچ محصولات جدید نوکیا به هیچ وجه برای افزایش فروش و در آمد این شرکت کافی نخواهد بود . موسسه فیچ در گزارش ماه آوریل نیز رتبه اعتباری شرکت نوکیا را به بی بی مثبت کاهش داده بود .

نوکیا که تا به حال به دنبال اخراج نیروی کار برای خروج از بحران بوده، این بار به روش تازه ای روی آورده است.کاهش قابل توجه قیمت بسیاری از تولیدات و گوشی های ساخت این شرکت روش تازه ای است که نوکیا به آن روی آورده است.این شرکت فنلاندی که تا قبل از عرضه آیفون و گوشی های آندرویدی برترین تولیدکننده تلفن همراه در دنیا بود، برای جلب مشتریان در مواردی قیمت گوشی های عرضه شده به بازار را به نصف کاهش داده است.

البته برخی رقبای نوکیا هم دست به اقدامات مشابهی زده اند و به عنوان مثال سامسونگ هم قیمت برخی گوشی های خود را تا ۲۵ درصد کاهش داده است، اما نوکیا با کاهش ۵۰ درصدی از همه رقبای خود پیشی گرفته است. با این حال هنوز هیچ یک از این دو شرکت از اپل پیشی نگرفته اند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.