زیان۸۰۰ میلیون پوندی حملات‎سایبری به انگلیس/هشدار درباره نقشه جدید القاعده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، حملات سایبری انجام شده علیه شرکت های انگلیسی، ۸۰۰ میلیون پوند به آنها زیان وارد کرده بطوریکه بیشترین زیان در بخش درآمد این شرکت ها گزارش شده است.

این ضرر و زیان فقط در بخش مالکیت معنوی محصولات نبوده بلکه در مذاکرات مربوط به ثبت قراردادها نیز به انگلیس زیان وارد شده است. این آمار از سوی سرویس ام.آی پنج ( سرویس امنیت داخلی انگلیس ) منتشر شده است.

به نوشته این روزنامه، سرعت رشد حملات سایبری به سیسستم های دولتی و شرکت های مختلف حیرت انگیز است زیرا بسیاری از حملات از سوی هکرهایی اجرا می شود که از سوی دولت ها برای این کار استخدام شده اند و حملات آنها برنامه ریزی شده است . انجام این امور ( دخالت دولت ها در حملات سایبری ) موجب شده که هزارن نفر در این رابطه مشغول به کار شوند.

بر اساس آمار منتشر شده، سرویس امنیت داخلی انگلیس در حال حاضر مسئول مقابله با جاسوسی های سایبری است و در همین رابطه در حال تحقیق از چندین شرکت و موسسه الکترنیکی است . علاوه بر خود شرکت از کاربران متعدد این شرکت ها که به احتمال زیاد قربانیان بعدی حملات سایبری خواهند بود نیز تحقیقاتی را انجام می دهد.

ام.آی.پنج نام شرکت هایی را که مورد حمله سایبری قرار گرفته و دچار زیان مالی شده اند را به دلایل امنیتی منتشر نکرده است.

در همین رابطه روز گذشته ژنرال “جاناتان ایوانز” رئیس ام.آی.پنج در سخنانی با اشاره به این حملات مدعی شد : القاعده کشورهایی را که در آنها بهار عربی ( بیداری اسلامی ) رخ داده تهدید می کند.”

ایوانز در سخنانی اعلام داشت : القاعده کشورهایی را که در آن مردم توانسته اند رهبران خود را سرنگون کنند تهدید می کند. القاعده در نظر دارد تا با آموزش جوانان تندروی این کشورها و همچنین جوانان تندروی غربی آنها را تشویق به انجام حمله به بریتانیا کند.

رویترز ضمن انتشار سخنان ایوانز می نویسد : رئیس ام.آی.پنج انگلیس برای اولین بار پس از دو سال در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن دادن هشدار درباره نقشه القاعده برای سوء استفاده از “بهار عریی” اعلام کرد : خیزش مردمی در کشورهای تونس، لیبی، مصر و یمن این امید را بوجود آورد که شاهد یک خاورمیانه دموکراتیک باشیم.

رئیس دستگاه امنیت داخلی انگلیس همچنین گفت : القاعده که در ابتدا و در دهه ۱۹۹۰ از کشورهای عربی وارد افغانستان شد و پس از شکست طالبان به پاکستان عزیممت کرد هم اکنون باردیگر در اندیشه بازگشت به جهان عرب است.

راجرز در ادامه گفت : امروز بخشی از جهان عرب یک بار دیگر تبدیل به محیطی برای فعالیت القاعده شده است. علاوه بر آن تعدادی از جوانان انگلیسی نیز به القاعده پیوسته اند و با عزیمت به کشورهای عربی به دنبال فرصتی برای انجام حملات ترویستی هستند.

پیشتر نیز روزنامه “دیلی میرر” در گزارشی با این عنوان که “حملات سایبری تهدید اصلی برای امنیت بریتانیا به شمار می روند” نوشت: انتظار می رود که استراتژی جدید امنیت ملی انگلیس، تروریسم و حملات سایبری را به عنوان بزرگترین تهدید برای این کشور در آینده نزدیک معرفی کند.

در سال ۸۹ نیز “ایان لبان” مسئول وقت دستگاه اطلاعات الکترونیک انگلیس درباره خطر واقعی تروریسم سایبری که زیرساخت های حیاتی دولت انگلیس را هدایت می کند، هشدار داده بود.

وی در هشدار خود گفته بود : ماهانه ۲۰ هزار ایمیل ویروسی در شبکه های رایانه ای دولت انگلیس یافت می شود و در صورتی که اقدامات مناسبی در این زمینه صورت نگیرد، احتمال حمله به اقتصاد این کشور وجود دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.