زیباکلام: روحانی واقع‌گرایی سیاسی دارد/یونسی: به ائتلاف عارف و روحانی امیدوارم

۱۶خردادماه،

همایش انتخاباتی ستاد حسن روحانی – نامزد انتخابات ریاست جمهوری – با حضور صادق زیباکلام استاد دانشگاه و حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی وزیر پیشین اطلاعات در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، زیباکلام در این همایش طی سخنانی با اشاره به برگزاری مناظره‌ها و مطالبی که توسط کاندیداها در آن مطرح می‌شود، یکی از بزرگترین مشکلات امروز را مسئولیت‌ناپذیری بعضی دولتمردان و پاسخگو نبودن آنها عنوان کرد و افزود: بعضی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی تا به حال دستی در قدرت نداشته‌اند و انگار مشکلی هم وجود ندارد و بر این اساس ۵۰ میلیون نفر واجد شرایطی که قرار است پای صندوق‌های رأی بروند واقعا نمی‌دانند مسئولیت مشکلات موجود بر عهده کیست.

وی، نگاه حسن روحانی دربارهٔ مذاکرات هسته‌ای را نگاهی کج‌دار و مریز توصیف کرد و گفت: وی به همراه اصلاح‌طلبان معتقد است این برنامه باید به گونه‌ای پیش برود که ضمن اینکه برنامه پیشرفت می‌کند، همه دنیا نیز در برابر ما قرار نگیرند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه “در زمان اصلاحات، سیاست تنش‌زدایی مطرح شد به این معنا که در این سیاست با کشورهایی که دشمنی بالقوه نداریم، حداقل تفاهم را داشته باشیم”، افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر این اساس توانست با کشورهای منطقه به تفاهم برسد ولی در مورد آمریکا و کشورهای اروپایی موفق نشد و با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان سیاست تنش‌زدایی را به عنوان سیاسی رسمی کشور دنبال کردند، در زمان خاتمی موفقیت‌های دیگری حاصل شد و کشورهای بزرگ اروپایی اگر دوستمان نبودند، دشمنمان نیز نبودند.

زیباکلام در ادامه، بر لزوم اعلام نظر هاشمی و خاتمی دربارهٔ نامزدهای مورد نظر اصلاح‌طلبان تأکید کرد و گفت: از بین عارف و روحانی، از روحانی حمایت می‌کنم به این سبب که واقع‌بینی و واقع‌گرایی سیاسی دارد و احتمال اینکه بتواند امتیاز بیشتری کسب کند و کشور را در بعضی عرصه‌ها به پیشرفت برساند بیشتر است.

وی رهبریِ اصلاحات و طیف اصلاح‌طلبان را بسیار ضعیف دانست و اظهار کرد: جنبش دموکراسی‌خواهی که در این کشور بوجود آمده عملا بی‌سر است. رهبریِ اصلاحات باید هرچه زودتر تعیین تکلیف کند و طرفداران نیز باید از تصمیم نهایی تمکین کنند. مبارزه باید در قالب تشکیلات انجام شود تا موفق باشد.

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی، یکی از دلایل پیروزی انقلاب را سرسپردگی یکدست و یکپارچه مردم به امام(ره) دانست و تاکید کرد: در این صورت است که یک مبارزه به پیروزی نهایی می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش علی یونسی نیز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه مبعث پیامبر اکرم(ص)، مهمترین ویژگی مبعث را ایجاد خیزش در دل‌های انسان‌ها توسط پیامبر عنوان کرد و یادآور شد: رسول خدا در میان انسان‌ها و با فطرت آنها ارتباط برقرار کرد و اگر فریاد پیامبران همچنان در میان انسان‌ها به گوش می‌رسد به این سبب است که آنها فریاد خداخواهی را در انسان‌ها بیدار کرده‌اند.

وی، اخلاق را گمشده عصر امروز دانست و با بیان اینکه “بزرگترین هدف پیامبر(ص) حفظ مکارم اخلاق بوده است”، ابراز عقیده کرد: متاسفانه امروز عده قلیلی با در دست داشتن قدرت، از قدرت علیه مردم سوءاستفاده می‌کنند. اگر قرار است حماسه سیاسی در کشور رخ دهد، باید ابزار و زمینه‌های آن در کشور ایجاد شود.

وزیر پیشین اطلاعات با بیان اینکه “رهبران اصلاحات باید به زودی تصمیم خود را در مورد کاندیدای اصلاحات اعلام کنند”، اظهار کرد: اگر این اتفاق نیفتد، روحانی را به همان دلایلی که آقای زیباکلام مطرح کرد اصلح می‌دانم اما بسیار امیدوارم که با حسن نیتی که در عارف و روحانی وجود دارد و با توجه به تبعیت آنها از بزرگان، ائتلاف صورت خواهد گرفت.

یونسی قهر کردن با صندوق‌های رأی را به صلاح ندانست و خطاب به جمع حاضر گفت: شما که معتقد به اصلاحات میباشید، فریب تبلیغات دشمن را نخورید و با قدرت پای صندوق‌های رأی حاضر شوید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.