زیباکلام: هاشمی و خاتمی رئیس​جمهور هم بشوند، اجازه نمی​یابند کار کنند/سلیمی​نمین: رقابت جریان هاشمی و احمدی‌نژاد نوعی دعوای کاذب است

۲۶فروردین۱۳،

·         دولت برای دریافت تاییدیه مشایی برنامه‌ریزی کرده است، اگر موفق شود پای اصلاحات و آقای هاشمی به میدان انتخابات باز خواهد شد، ولی اگر اصولگرایان در برابر دولتی‌ها بایستند و اجازه ندهند نماینده آنها به انتخابات وارد شوند، جریان دولت عملا از گردونه رقابت‌های انتخاباتی حذف می‌شود و اصولگرایان به سردمداری ولایتی میدان‌دار می‌شوند

·         آقایان مصطفی کواکبیان، حسن روحانی و محمدرضا عارف نماینده اصلاح طلبان نیستند.

·         بگذارید خاتمی در انتخابات شرکت کند و آن‌وقت ببینید مردم چه کسی را به عنوان اصلاح‌طلب می‌شناسند.

·         هاشمی نماز جمعه بخواند، به او حمله می‌شود، ولی شما می‌گویدی راه باز است و او چرا در انتخابات شرکت نمی‌کند؟

·         اگر آقایان خاتمی یا هاشمی در انتخابات ۹۲ شرکت کنند؛ قطعا با رای بالایی پیروز خواهند شد، بنابراین اصولگرایان نمی‌خواهند روزهای تلخ پس از دوم خرداد ۷۶ را مجددا تجربه کنند.

·         فرض کنیم هاشمی یا خاتمی نامزد شده و پیروز هم شوند، اما ما وقتی می‌خواهند کارشان را آغاز کنند، چه کار می‌خواهند بکنند پاسخ هیچ است، چون به آنها اجازه داده نخواهد شد.

·         بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، اصولگرایان حداکثر پنج، شش میلیون رای دارند، ولی رای رحیم مشایی نسبت به بالاترین نامزد اصولگرایان بین دو تا سه برابر است.

·         هاشمی اگر بتواند کلنگ بر می‌دارد و اقتصاد فاسد ایران را نابود می‌کند. هاشمی در عرصه سیاسی خارجی معتقد به ستیزه‌گری همیشگی با آمریکا نیست.

·         هاشمی در انتخابات ۹۲ نامزد نمی​شود.

·         انتخابات بهار سیاست است و امیدوارم انتخابات ۹۲ بهار دیگری را رقم بزند.

·         اگر پنجاه میلیون نفر به صحنه انتخابات بیایند و ۳۵ میلیون نفر به یک کاندیدا رای دهند، یقینا بن‌بست تحریم‌ها شکسته خواهد شد.

·         گفتمان احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که پیوندهای سیاسی جریان اصولگرا با جریان احمدی‌نژاد چندان جدی نبوده است و بنده جریان احمدی‌نژاد را به هیچ وجه در اردوگاه اصولگرایان نمی‌دانم.

·         جریان حامیان دولت جمع‌بندی و نقشه راهی برای حضور در انتخابات ندارند.

·         آنچه خاتمی در سال ۷۶ گفت و من هم به او رای دادم، همان بود که احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ و ۸۸ گفت. منتها خاتمی به شعارهایش پایبند نبود، ولی احمدی‌نژاد به شعارهایش پایبند بود.

·         شافعی در سال ۸۸ به احمدی‌نژاد رای نداده، اما از او به عنوان رییس سازمان گسترش استفاده کرد. اما این مساله پیوند احمدی‌نژاد و هاشمی است. در مورد جاسبی و مرتضوی هم نمی‌شود گفت که آنها آدم‌های هاشمی می باشند. اگر تلاش احمدی‌نژاد نبود، تغییراتی در دانشگاه آزاد اتفاق نمی‌افتاد.

·         ما خبر داریم که اقلام تبلیغاتی هاشمی در حال آماده شدن است و دفاتر تبلیغاتی‌اش را هم آماده کرده است. مهم‌ترین استراتژی هاشمی، حذف کاندیدای رای‌آور دولت است، اما یقین بدارید او در روزهای آخر اعلام کاندیداتوری خواهد کرد.

·         بخش مهمی از اصولگرایان گفتمان هاشمی را قبول دارند و فقط ایثارگران با ایشان همراه نیستند. آقایان قالیباف و ولایتی در ائتلاف ۱+۲ و همه اشخاص حاضر در ائتلاف پنج‌گانه گفتمان هاشمی را قبول دارند.

·         هاشمی بنا بر همان دلایلی که در سال ۸۴ در انتخابات شرکت کرد، در انتخابات ۹۲ نیز حضور خواهد یافت.

·         انتخابات ۹۲ انتخابات هاشمی احمدی‌نژاد است. هاشمی و احمدی‌نژاد نمی‌توانند فضای دو قطبی در انتخابات ۹۲ به وجود آورند. اگر این انتخابات به دور دوم کشیده شود فضای دو قطبی کنار خواهد رفت.

·         رقابت بین جریان هاشمی و احمدی‌نژاد نوعی دعوای کاذب است. حضور هاشمی در صورت حضور مشایی یعنی دعوای کاذب و ظاهری؛ چرا که در پشت صحنه جریان هاشمی و احمدی‌نژاد ارتباطات بسیار گسترده‌ای دارند تا جامعه را قطبی کنند.

·         اصولگرایان معتقدند نباید وارد بازی سیاسی هاشمی احمدی‌نژاد شد.

·         آقای احمدی‌نژاد کنونی با هاشمی هیچ مشکلی ندارند و حتی آدم‌ها و شیوه‌های او را به کار می‌گیرد. برای مثال جاسبی و مرتضوی آدم‌های او می باشند که احمدی‌نژاد بالاترین پست‌ها را به آنها می‌دهد و حاضر است خلاف قانون آنها را روی کار نگاه دارد.

·         تلاش احمدی‌نژاد برای منصرف کردن محمدرضا عارف برای شرکت در انتخابات جواب نداد. جهانگیری نیز در دور اول انتخابات شرکت می‌کند.

·         اینکه اعلام شد رحیم مشایی رای بسیار بالایی دارد، خود نوعی القا است.

·         اگر گفته شود که محمدرضا عارف نماینده اصلاح‌طلبان نیست و رهبری اصلاحات باید وی را تایید کند، القای نوعی استبداد است.

·         هاشمی از دو سال قبل برای شرکت در انتخابات برنامه‌ریزی کرده است.

·         فردمحوری جزء ویژگی‌های شخصیتی هاشمی است. تبعیت از الگوهای نظام‌ سرمایه‌داری از دیگر ویژگی‌های هاشمی است.


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.