زیبا کلام: هاشمی و خاتمی مکمل هم هستند/ یک رویکرد این است که اصلاح‌طلبان روی گزینه مانند ناطق اجماع کنند – اخبار سیاسی

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره نقش هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده گفت: آقای هاشمی قطعاً از یک نامزدی که مورد توافق اصلاح‌طلبان است حمایت خواهد کرد. البته اگر نهایتاً توافقی میان رهبری اصلاح‌طلبان انجام شود و آنها تصمیم بگیرند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و از یک نامزد معتدل و میانه‌رو پشتیبانی کنند، در این صورت آقای هاشمی نیز از نامزد اصلاح‌طلبان حمایت خواهد کرد.

وی که با مثلث گفت و گو می‌کرد، افزود: قطعاً در اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات اساساً شرکت خواهند کرد یا خیر و نامزد اصلی آنها چه کسی خواهد بود، نظر آقای هاشمی رفسنجاتی تأثیرگذار است.

این کارشناس مسایل سیاسی در ادامه با مقایسه وضعیت خاتمی و هاشمی در میان اصلاح‌طلبان، گفت: آقای خاتمی از محبوبیت خیلی بیشتری در قیاس با آقای هاشمی رفسنجانی برخوردار است، اما مزیت آقای هاشمی در پختگی، سعه صدر و تجربه سیاسی ایشان است، بنابراین از این نظر من فکر می‌کنم آقای هاشمی و آقای خاتمی به نوعی مکمل یکدیگر هستند.

زیبا کلام همچنین با پیش بینی حمایت هاشمی از یک نامزد میانه‌رو و معتدل گفت: اینکه این نامزد چه کسی باشد، مستلزم رایزنی و مذاکره زیادی بین رهبری اصلاح‌طلبان است که آقای هاشمی هم جزئی از این رهبری هستند. در عین حال این نکته هم وجود دارد و آن اینکه اگر نهایتاً یکی، دو نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شوند، آن وقت ممکن است اساساً اصلاح‌طلبان دیگر خیلی تمایلی نداشته باشند در انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین گفت: یک رویکرد دیگر این است که اصلاح‌طلبان روی حمایت از یک نامزد غیراصلاح‌طلب که بتواند خصوصیات و ویژگی‌های مدنظر رهبری اصلاح‌طلبان را دنبال کند به اجماع برسند، از جمله نامزدهایی که چنین خصوصیاتی دارند می‌توان آقای ناطق نوری اشاره کرد.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.