زیردریایی سنگین “یونس” به آب‌های شرق آسیا اعزام می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، از اعزام زیردریایی فوق‌سنگین کلاس طارق(یونس) این نیرو به آب‌های شرق آسیا خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار دوم سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه اجرای ماموریت در پهنه آبهای آزاد تمامی جهان از الزامات تبدیل شدن نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی است، گفت: پیچیده ترین فناوری تجهیزات نظامی دنیا مربوط به زیردریایی ها است که نیروی دریایی ارتش با توانمندی بالا زیردریایی فوق سنگین کلاس طارق (یونس) را در قالب ناوگروه بیست و هشتم این نیرو به آبهای کشور شرق آسیا اعزام می کند.

وی افزود: ناوگروه های نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه و مستمر در آبهای بین المللی و دریاهای آزاد، همواره منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها را حفظ می کند.

دریاداردوم جره حضور مقتدرانه یگان های سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش در اقیانوس‌ها و اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای مقصد را از اهداف ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی برشمرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در این ماموریت مهم برون مرزی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو بالگردبر بندر عباس نیز زیر دریایی کلاس طارق را همراهی می کنند، تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر دریانوردی در بنادر بمبئی، کلمبو و … پهلو خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.