زیرساخت دولت الکترونیکی آماده است

۲۴اردیبهشت،

معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهوری گفت:با تلاش های انجام شده دردولت های نهم و دهم زیرساخت های لازم برای اجرایی شدن دولت الکترونیک درکشورفراهم شده است .
به گزارش ایرنا، دکتر’ غلامحسین الهام’ در ششمین همایش ملی نظام اداری الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیرتاکید کرد که با اجرایی شدن دولت الکترونیک بسیاری از معضلات موجود در رفتارهای نظام اداری رفع و این نظام تبدیل به نظامی شفاف همراه با اطلاع رسانی دقیق می گردد .
وی گفت : نظام اداری الکترونیک به اشخاص کمک می کند بدون نیاز به رابطه و یا سفر بلند مدت و یا کوتاه مدت در زمانی کوتاه امور اداری خود را انجام دهند . از این رو استفاده از خدمات الکترونیک هم برای کاهش هزینه ها و هم در جلوگیری از اتلاف وقت تاثیر دارد .
الهام افزود : امنیت شبکه های اطلاعاتی در دستگاه های دولتی باید پویا باشد . علاوه براین باید اطلاعات به شکل صحیح طبقه بندی شوند تا مراجعان به راحتی بتوانند به پایگاه اینترنتی ها و منابع اطلاعات دسترسی پیدا کنند .
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری خاطرنشان کرد که هم اکنون امضای الکترونیکی به تصویب رسیده است و با پذیرش امضای الکترونیک از هدر رفت نیروی انسانی و هزینه ها در باطل کردن تمبرهای دولتی و چاپ اسکناس ها- که بیشترین هزینه چاپ را به خود اختصاص می دهد- جلوگیری می گردد .
به گفته وی پذیرش امضای الکترونیک در تسهیل خدمات و اجرای دولت الکترونیکی بسیار مهم است بنابراین باید به آن توجه کرد .
وی یادآور شد که در سفرهای استانی رییس جمهوری هزاران نامه و درخواست مردمی به دست رییس جمهوری می رسد که باید به آن ها پاسخ داده شود در حالی که باید این نامه ها به شکل الکترونیکی ارایه شود .
وی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی گفت: در بعضی موارد کرامت انسانی اشخاص در مراجعه به ادارات مختلف در سراسر کشوردچار خدشه می گردد زیرا در بعضی مواقع فرد رفتارهایی مانند کرنش، چاپلوسی، تملق و یا رفتارهای ناپسند را می بیند که این امر سبب از بین رفتن ارزش های انسانی می گردد و قابل تحمل نیست.
الهام برلزوم استخدام کارمندان دارای دانش فناوری اطلاعات در سازمان های دولتی تاکید کرد و گفت : در حال حاضر باید از ظرفیت های بالقوه دولت الکترونیک بیش از پیش بهره برد به عنوان مثال می توان از ظرفیت تلفن همراه به جای ارسال پیامک های طنز از دریافت خدمات دولت الکترونیک و خدمات بانکی استفاده کرد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری اظهار داشت: کد ملی برای هر فرد به منظور انجام سریعتر خدمات ارایه شد ولی متاسفانه هم اکنون در بخش های مختلف علاوه بر کد ملی ، شناسنامه ، کارت ملی و رونوشت آن را درخواست می کنند که این موضوع به کند شدن فرآیندهای اداری منجرشده است .
ششمین کنفرانس ملی نظام اداری الکترونیکی امروز- سه شنبه – دردانشگاه امیرکبیرگشایش یافت .
در این کنفرانس موضوعاتی همچون مدیریت منابع انسانی، امنیت اطلاعات، مدیریت فرایندهای سازمانی، هوش سازمانی، برنامه ریزی منابع سازمانی، مدیریت دانش در سازمان، مدیریت کیفیت خدمات الکترونیک ، دورکاری بر بستر فناوری اطلاعات و نظام اداری همراه بررسی می‌شود.
این کنفرانس تا ۲۶ اردیبهشت ماه در تهران ادامه دارد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.