زیرساخت مجاز به مدیریت پویای تعرفه هاست!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت زیرساخت تحت عنوان «مدیریت پویای تعرفه» می‌تواند با جابه‌جایی سطوح تعرفه کشورها، قیمت تماس‌های خارجی را بدون نیاز به مجوز تغییر دهد. همچنان که با وجود افزایش تعرفه‌ها در آبان ۹۱ اکنون نرخ تماس با ۳ کشور را افزایش داده است.
 
به گزارش فارس به تازگی نرخ تماس با سه کشور عراق، ترکیه و آنتارتیکا افزایش یافته است.
 
بر این اساس تعرفه مکالمات صادره بین‌الملل به مقصد شبکه تلفن ثابت کشور عراق از ۵۵۰ تومان در هر دقیقه به ۹۰۰ تومان و به مقصد شبکه همراه آن کشور از ۷۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان تغییر یافته است.
 
همچنین تعرفه تماس با مقصد شبکه تلفن ثابت کشور ترکیه از ۷۰ تومان در هر دقیقه به ۲۵۰ تومان تغییر کرده است. علاوه بر این نرخ تماس با مقصد اپراتورهای تلفن‌های همراه و ثابت کشور آنتارتیکا نیز از دقیقه‌ای ۷۰۰ تومان به ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.
 
اگرچه افزایش نرخ تماس با کشور آنتارتیکا که شاید به ندرت ایرانی در آن باشد، اهمیت چندانی ندارد، اما رویه حاکم بر این افزایش قیمت حائز اهمیت است.
 
زیرا در آخرین تغییرات، تعرفه‌های تماس‌ بین‌الملل در جلسه ۱۵۳ و در ۲۸ آبان ۹۱ (۹ ماه پیش) توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات افزایش یافته بود.
 
پیش از آن نیز کمیسیون در جلسه ۱۴۶ و در تاریخ ۱۸ مرداد ۹۱ (یک سال پش) تعرفه‌های تماس‌های بین‌الملل را تغییر داده و ضوابط آن را تصویب کرده‌ بود.
 
اکنون و ۹ ماه پس از آخرین به روزرسانی تعرفه‌های بین‌الملل، تعرفه‌ تماس با ۳ کشور بار دیگر افزایش یافته است.
 
روال کار در تصویب  و اجرای تعرفه‌های بین‌الملل به این صورت است که تغییر تعرفه‌ها بنا به درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب می‌شود. مصوبات کمیسیون برای اجرا به شرکت زیرساخت ابلاغ می‌شود.
 
این شرکت مصوبه را برای اجرا به تمام اپراتورهای تلفن کشور ابلاغ می‌کند. در آخر تمام اپراتورهای تلفن همراه و ثابت باید تعرفه‌های تازه را تا پانزده روز کاری از تاریخ ابلاغ اعمال کنند.
 
اما برخلاف مصوبات جلسات ۱۴۶ و ۱۵۳ کمیسیون تنظیم، شرکت زیرساخت در افزایش تعرفه اخیر برای ۳ کشور، از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز نگرفته است. زیرا در یکی از بندهای مصوبه ۱۴۶ اختیاری برای افزایش تعرفه‌ها به شرکت ارتباطات زیرساخت داده شده است.
 
این اختیار با عنوان «مدیریت پویای تعرفه» به شرکت ارتباطات زیرساخت واگذار شده و در توضیح آن آمده است که «زیرساخت براساس آن می‌تواند سطوح تعرفه کشورهای مختلف را جابجا کند».
 
تعرفه‌ تماس‌های صادره خارجی در ۱۱ سطح تعریف شده که در هر سطح کشورهایی وجود دارند. هزینه تماس‌ با مقاصد خارجی نیز طبق اینکه آن کشور در چه سطح تعرفه‌ای قرار دارد محاسبه می‌شود.
 
براین اساس شرکت ارتباطات زیر ساخت موظف شده جابجایی تعرفه مورد نظر را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کند.در صورتیکه سازمان با تغییر تعرفه مخالفت نکند، زیرساخت می‌تواند آن را اجرا کند. اما در صورت نامتعارف بودن جابجایی تعرفه و مخالفت سازمان، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص آن تصمیم خواهد گرفت.
 
یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با فارس این موضوع را تایید کرد.
 
وی می‌گوید: این اختیار به سبب تغییرات نرخ‌ ارز به زیرساخت داده شده است.
 
بنابراین با این اختیار عمل، شرکت زیرساخت می‌تواند هر زمان که ضروری تشخیص داد بدون نیاز به اخذ مجوز، ضمن ثابت نگه داشتن جداول سطوح تعرفه، سطح تعرفه کشورهای مختلف را تغییر دهد و در نتیجه هزینه تماس با آنها را کم و بسیار کند.
 
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920507000939#sthash.fMjZd2IT.dpuf

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.