زیرگذر بازار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

معاملات دیروز تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از یک میلیون سهم مپنا را خرید و شرکت مدیریت توسعه گوهران امید اقدام iبه خرید یک میلیون و ۱۰۰ هزار سهم سرمایه گذاری سپه نمود.

به گزارش تفسیری گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، معاملات دیروز تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از یک میلیون سهم مپنا را خرید و شرکت مدیریت توسعه گوهران امید اقدام iبه خرید یک میلیون و ۱۰۰ هزار سهم سرمایه گذاری سپه نمود.

شرکت سرمایه گذاری تجلی سامانه یک میلیون سهم توسعه معادن روی ایران را iبه پرتفوی بورسی خود افزود و شرکت سرمایه گذاری تدبیر همچون روز قبل خریدار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار سهم سرمایه گذاری پردیس بود.

بیش از یک میلیون سهم سرمایه گذاری ملی ایران iبه سبد سرمایه گذاری های بانک تجارت رفت تا درصد مالکیتش در سهام مذکور iبه بیش از ۸۰۱ میلیون سهم بالغ گردد.

در این میان شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم ماشین سازی اراک را خرید و گروه صنعتی صفا اقدام iبه خرید بیش از ۱۹ میلیون سهم فولاد امیر کبیر کاشان نمود.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز دو میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان را خریداری نمود و شرکت های گروه مالی ملت و صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت هر کدام iبه ترتیب دو میلیون و ۵۰۰ هزار سهم و هشت میلیون و ۲۰۰ هزار سهم بانک ملت را iبه سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که همچون قبل عده ای از حقوقی ها نیز در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام iبه فروش سهام تحت مالکیت خود نمودند.

در این میان شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی ۱۲ میلیون سهم بیمه دی را فروخت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ۴۵ میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس را از پرتفوی خود خارج نمود.

در عین حال بیش از چهار میلیون سهم شرکت تجارت الکترونیک پارسیان از سبد سرمایه گذاری های بانک پارسیان خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت سه میلیون و ۹۰۰ هزار سهم پالایش نفت بندرعباس را iبه بازار عرضه نمود و شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز بیش از ۱۴ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان را فروخت تا در نقش حقوقی فعال بازار سهم دیروز ظاهر شود.

در پایان نیز صندوق ذخیره فرهنگیان ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار سهم ماشین سازی اراک را از پرتفوی بورسی خود خارج نمود و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا بیش از یک میلیون سهم بانک ملت را iبه فروش رساند.

منبع خبر : بورس نیوز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.