زیرگذر چهارراه ولیعصر بهره‌برداری می‌شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 زیرگذر چهارراه ولیعصر بهره‌برداری می‌شود

زیرگذر چهارراه ولیعصر بهره‌برداری می‌شود

پرشین خودرپو: شهردار منطقه ۶ از بهره برداری زیرگذر ولیعصر با حضور شهردار تهران خبر داد و گفت: این پروژه به جز تملک ساختمان‌های اطراف،۴۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

به گزارش ممتازنیوز، عظیم بابایی در نشست خبری خود با خبرنگاران از افتتاح زیر گذر چهارراه ولیعصر خبر داد و گفت: زیر گذر ولیعصر با ۸ مسیر دسترسی ۱۸ پله برقی رفت و برگشت در چهار سوی تقاطع به ایستگاهای مترو و بی. آر. تی وصل می‌شود.
وی با بیان اینکه این زیر گذر فردا با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر و برخی از مسئولین شهری به بهره برداری می‌رسد، افزود:‌ برای ساخت این زیر گذر بدون در نظر گرفتن هزینه تملک ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است این نخستین تجربه ساخت چنین نوع زیر گذری در ایران است که در صورت موفقیت آمیز بودن قابلیت اجرا در میدان‌های ۷ تیر و ولیعصر را خواهد داشت.
شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران با بیان اینکه از فردا این زیرگذر همزمان با آغاز به کار فعالیت مترو از ساعت ۵ صبح لغایت ۱۲ شب آماده بهره برداری است تصریح کرد: هیچ مشکلی برای استفاده شبانه روزی از این زیر گذر وجود ندارد اما تا دو ماه آینده بهره برداری آن در این ساعات صورت می‌گیرد.
بابایی با بیان اینکه در هر ساعت ۱۵ هزار عابر پیاده ۶ هزار خودرو و ۲۵۷ دستگاه اتوبوس از این محدوده تردد می‌کند تاکید کرد: دو آسانسور برای این زیر گذر تعریف شده است که فعلا ً راه اندازی یک دستگاه آسانسور آن در دستور کار است که در دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی بابایی با بیان اینکه در حال حاضر پیش بینی می‌کنیم ۲۵۰ هزار نفر از این زیر گذر استفاده کنند ادامه داد: در صورت بهره برداری از خط سه مترو تهران ظرفیت استفاده از این زیر گذر تا ۴۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد. و با توجه به ایجاد تمهیدات لازم، تمامی افرادی که می‌خواهند از مترو یا بی. آر. تی چهارراه ولیعصر استفاده کنند باید از این زیر گذر استفاده کنند.
شهردار منطقه ۶ همچنین اعلام کرد تا ۶ ماه آینده بهره بردار این زیر گذر ما هستیم اما بعد از ۶ ماه به دنبال واگذاری آن به مترو خواهیم بود.
بابایی با بیان اینکه قطعاً با شرایط ایجاد شده شهروندان به خودی خود از زیر گذر ولیعصر استفاده می‌کنند گفت: در یک ماه آینده پلیس راهور مستقر در چهارراه ولیعصر، شهروندان را برای استفاده از این زیر گذر هدایت می‌کنند.
به گزارش مهر، وی در پاسخ به اینکه آیا این زیرگذر برای معلولین مناسب سازی شده است گفت: با راه اندازی آسانسور‌ها فضا به گونه‌ای خواهد بود که معلولان از زیر گذر استفاده کنند البته فعلاً آسانسور‌ها در دست نصب است.
وی با بیان اینکه در ساخت این زیر گذر با معارضین تاسیساتی و ملکی مواجه بودیم گفت: متاسفانه نقشه مطمئن از تاسیسات زیر زمینی در دست نبود و این مسئله موجب شد تا روند کار کند پیش برود.
بابایی گفت: همزمان با این پروژه نیز بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، حمل و نقل و ورزشی به بهره برداری می‌رسد که می‌توان به افتتاح چند سرای محله و چند سوله ورزشی اشاره کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.