زیر ساخت: ظرفیت VOIP به ۲۰ هزار مکالمه همزمان رسید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت با تاکید بر افزایش میزان ظرفیت سیستم VOIP در یک سال قبل گفت: ظرفیت سیستم VOIP در سال ۹۲ به ۲۰ هزار مکالمه همزمان ارتقاء پیدا کرد.
 
محمود خسروی، در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سیستم VOIP که با ظرفیت ۱۷هزار و پانصد مکالمه همزمان در سال ۹۱راه اندازی شد، در سال ۹۲ به ۲۰ هزار مکالمه همزمان ارتقاء پیدا کرد. 
 
وی با بیان این که ترانزیت ارتباطات بین الملل از حدود STM1 2 در سال ۸۴ به ۷۵۰ STM1 تا خرداد۹۲ افزایش یافته ، خاطرنشان کرد: پیش بینی می گردد ترانزیت ارتباطات بین الملل به STM1 10000 تا پایان سال ۹۲ توسعه یابد. 
 
وی با اشاره به حضور موثر شرکت ارتباطات زیرساخت در عرصه ارتباطات منطقه ای و بین المللی در خصوص افزایش پهنای باند بین الملل نیز گفت: پهنای باند بین الملل از Gbps 1/4 در شهریور سال ۸۴ به Gbps 110 در ابتدای مرداد سال ۹۲ افزایش یافته و پیش بینی می گردد به Gbps 200 تا پایان سال ۹۲ توسعه یابد. 
خسروی گفت: با اجرای پروژه های IP/MPLS و ارتقاء شبکه دیتا، ظرفیت شبکه IP داخل کشور از Gbps14 در سال ۸۷ به Gbps 550 تاکنون توسعه یافته و در نظر است به Gbps 1200 در پایان سال ۹۲ افزایش یابد. 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان گفت: توسعه شبکه ملی زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار از فناوریهای نوین به منظور تامین پهنای باند و خدمات مورد نیاز متقاضیان مختلف کشور و بین المللی به صورت یکپارچه، پایدار، قابل اطمینان و ایمن جز اهداف کلان این شرکت دنبال می گردد

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.