زیمبابوه هنوز دربارهٔ ممنوع کردن حضور ناظران غربی در این کشور تصمیمی نگرفته است

۲۳م اسفند ،

نخست‌وزیر زیمبابوه اعلام کرد، دولت این کشور هنوز در مورد حضور یا عدم حضور ناظران یکسری کشورهای خارجی در همه‌پرسی قانون اساسی روز شنبه و انتخاباتی که اواخر سال جاری برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، زیمبابوه روز شنبه همه‌پرسی را برای پیش‌نویس قانون اساسی تازه برگزار می‌کند.

یکی از وزرای کابینه حزب “زانو- پی اف” متعلق به رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری زیمبابوه اوایل ماه جاری میلادی گفت، کشورهای غربی که تحریماتی را علیه زیمبابوه اعمال کرده‌اند، اجازه ندارند تا برای این انتخابات‌ها ناظر اعزام کنند.

در همین حال “مورگان چانگیرای”، نخست وزیر زیمبابوه و رئیس حزب جنبش برای تغییر دموکراتیک در کنفرانسی خبری اعلام کرد: دولت برای ممنوع کردن حضور ناظران بین‌المللی هنوز به توافق نرسیده و هیچ حزبی حق ندارد یک جانبه در خصوص این مساله تصمیمی اتخاذ کند.

وی افزود: در خصوص این مساله اجماع نظری وجود ندارد. نظرات بسیار محکمی در خصوص اینکه بعضی کشورها باید از فرستادن ناظر محروم شوند، وجود دارد در حالی که بعضی دیگر معتقدند که زیمبابوه هیچ چیزی برای مخفی کردن ندارد و ناظران می‌توانند از هر نقطه جهان در این اتفاقها حضور داشته باشند.

نخست‌وزیر زیمبابوه روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور به دنبال تهیه بودجه این روند قانون اساسی از جوامع بین‌المللی است. گروهی از وزرای دولت برای تهیه بودجه انتخابات با “برنامه توسعه سازمان ملل” به گفتگو پرداخته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.