زیمنس سهم خود در NSN را به نوکیا فروخت

۱۲ تیرماه ۱۳،

شرکت زیمنس سرانجام ۵۰ درصد سهام خود در شرکت مخابراتی بزرگ Nokia Siemens Networks(NSN) را به قیمت ۱٫۷ میلیارد یورو(۲٫۲ میلیارد دلار) به شریک خود یعنی نوکیا واگذار کرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ شرکت زیمنس از مدت‌ها قبل به دنبال واگذاری سهم خود در این شرکت مخابراتی بود و بر این باور بود که خریدار این سهم باید یک سرمایه‌گذار خصوصی باشد تا سهم آن را در شرکت مخابراتی NSN در اختیار بگیرد.
 
شرکت نوکیا اعلام کرد که برنامه‌ریزی آن برای در اختیار گرفتن سهام باقیمانده از شرکت تولیدکننده زیرساخت‌های مدیریتی و دولتی Nokia Siemens Networks چندان هم غیرمنتظره نبوده است و چه‌بسا نوکیا در حال حاضر هم مدیریت این شرکت را برعهده دارد.
 
"استیفن ایلاپ"(Stephen Elop) مدیرعامل شرکت نوکیا در این خصوص گفت: «شرکت نوکیا با استراتژی‌ها شفاف و با گروه مدیریتی قوی خود زیرساخت‌های Nokia Siemens Networks را توسعه می‌بخشد و نتایج عملیاتی و مالی بهتری در آینده کسب می‌کند. علاوه بر این، شرکت NSN در حوزه شبکه‌های مخابراتی LTE موقعیت مناسبی در اختیار دارد و خود را به عنوان یکی از شرکت های توسعه دهنده این فناوری در بازار جهانی مطرح کرده است و همین بخش می‌تواند فرصت‌های روبه‌رشدی را برای ما به ‌وجود آورد».
 
دو شرکت نوکیا و زیمنس بر اساس قرارداد مشترکی در سال ۲۰۰۷ میلادی همکاری‌های خود را در شرکت Nokia Siemens Networks آغاز کردند و طی چند سال اخیر مشکلات فراوانی بین آن‌ها پیش آمد و در نهایت طی سال قبل از حجم فعالیت آن‌ها کاسته شد. این اقدامات سبب شد تا در نهایت زیمنس تصمیم به فروش سهم خود در این شرکت بگیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.