“زینت عابدان” ویژه برنامه شهادت امام سجاد(ع) از رادیو قرآن

۱۹م آذر ،

به مناسبت شهادت امام چهارم شیعیان امام سجاد(ع) ویژه برنامه ” زینت عابدان ” به همت گروه مناسبت های ویژه تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ همان طور که در روز تولد حضرت امام زین العابدین علیه السلام در بین مورخین اختلاف است، در روز و سال شهادت او نیز اختلاف وجود دارد.
دامنه این اختلاف از سال ۹۲ هجری تا سال ۱۰۰ هجری است، اما آن چه از همه مشهورتر است، یکی سال ۹۴ هجری است که آن را به مناسبت ارتحال فقهای بی شماری از اهل مدینه، “سنه الفقهاء” نامیده اند و دیگری سال ۹۵ هجری است.
روز شهادت امام سجاد علیه السلام نیز ۱۸، ۲۲ و ۲۵ محرم نقل شده که روز ۲۵ از شهرت بیشتری برخوردار است و رادیو قرآن در این مناسبت برنامه ” زینت عابدان” را برای شنوندگان  تدارک دیده است.
این برنامه که  در شب شهادت امام سجاد(ع) از رادیو قرآن پخش می گردد به ویژگی های ماندگاری و نگارش صحیفه سجادیه و نقش امام سجاد(ع) در واقعه کربلا، اسارت اهل بیت (علیهم السلام)  و حضور امام زین العابدین(ع)  در مجلس یزید و سخنرانی و دادخواهی ایشان می پردازد.
“زینت عابدان” سعی دارد  در ۵۰دقیقه برنامه ویژه رادیویی عبادات و بیانات امام چهارم شیعیان را در قالب بحث کارشناسی بیان کند و  با پرداختن به نقش امام سجاد(ع) در اتفاق کربلا به  نقش و اثر وجود امام در جامعه را تبیین کند.
حجت الاسلام روحانی به عنوان کارشناس برنامه فاطمه  کاشانی وحید سردبیر و تهیه کننده به همراه رضا خضرائی  که گویندگی  ویژه برنامه  “زینت عابدان” را برعهده دارد یکشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۲۰ و ۵ دقیقه  این برنامه را تقدیم شنودگان رادیو قرآن می کنند.
گفتنی است؛رادیو قرآن  بر روی موج FM ردیف ۱۰۰ مگاهرتز و موج AMردیف ۵۸۵ کیلوهرتز قابل دریافت است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.