سؤالاتی درباره تهوع و استفراغ دوران بارداری

عکس
ممتازنیوز : چندین مطالعه نشان داده است خانم های باردار که حالت تهوع و استفراغ نداشته اند بیشتر سقط جنین را تجربه کرده اند ولی در بیشتر آنها حاملگی به سرانجام رسیده است. بنابراین عدم وجود این علائم نباید به عنوان علامت خطر محسوب گردد. پس شما می توانید بدون نشانه ای از کسالت صبحگاهی، حاملگی موفق با یک بچه سالم داشته باشید.

۱- من چگونه می توانم این حالت را کاهش دهم؟

انجمن کارشناسان تغذیه ی آمریکا نظریه ی زیر را برای مبارزه با حالت تهوع صبحگاه پیشنهاد می کنند:
– کمتر خوردن، بیشتر کردن تعداد دفعات وعده های غذایی، این کار کمک می کند به بهتر شدن سوزش سر دل و حالت تهوع.
– در بین غذا خوردن از نوشیدن مایعات اجتناب کنید و در عوض در بین دو وعده ی غذایی مایعات را بنوشید.
– به جای استفاده از غذاهای پر ادویه غذاهای بدون ادویه را انتخاب کنید.
– بیشتر میوه بخورید و همچنین ترکیبی از کربوهیدراتها مانند سیب زمینی (پوره) و بیسکویت شور و – شیرینی بیشتر میل کنید. معده های حساس این غذاها را راحت تر تحمل می کنند.
– ویتامین های مورد نیاز در بارداری را در ساعات پایان روز استفاده کنید.
– صبح ها آرام از رختخواب خارج شوید و مقداری بیسکویت شور ساده یا غلات خشک در بستر میل کنید، این امر کاملاً تهوع را از بین می برد.
– نوشیدن چای گیاهی بدون کافئین گاهی اوقات مفید است. پزشک شما توصیه های لازم را ارائه می دهد.
انواعی از مواد غذایی وجود دارد که به خنثی کردن اثرات حالت تهوع صبحگاهی کمک می کند.

۲- این حالت چقدر شایع است؟

– حدود ۱۱ الی ۲۰ درصد زنان حالت تهوع و استفراغ ندارند، ۲۸ تا ۳۰ درصد آنها تنها حالت تهوع دارند و ۵۲ تا ۵۶ درصد حالت استفراغ را تجربه می کنند.
بعضی از محققین می گویند حالت تهوع صبحگاهی می تواند یک نشانه سلامت حاملگی باشد.

۳- چه وقت شروع می شود؟

– بعضی از زنان این علائم را در طی اولین روزهای جایگزینی جنین تجربه می کنند اما بطور معمول شروع حالت تهوع با فاصله ۱/۵ تا ۵ هفته از آخرین پریود می باشد.

۴- چه وقت پایان می یابد؟

در حدود ۶۰ درصد زنان حالت تهوع آنها تا ۱۲ هفته پس از آخرین پریود ادامه دارد و بیشتر از ۹۰ درصد آنها در ۱۶ هفتگی احساس می کنند بهتر شده اند. یک تعداد زنان بدشانس در طول دوره بارداری حالت تهوع را دارند و در تعداد کمی از زنان در هفته های پایانی بارداری مجدداً شروع می شود.

۵- آیا صبح ها حالت تهوع افزایش می یابد؟

– این حالت، تهوع صبحگاهی نامیده می شود. نتایج یک مطالعه نشان می دهد علامت استفراغ در ساعات ۶ الی ۹ صبح وجود دارد و در بقیه ی ساعات روز بیشتر حالت تهوع دیده می شود.

۶- آیا همه ی حاملگی های من شبیه هم می باشد؟

– لزوماً این گونه نیست. در یک مطالعه ۶۳ درصد زنانی که قبلاً حامله بوده اند و بیشتر از ۱۰۰ ساعت حالت تهوع داشته اند، بیان کردند که علائمی مشابه قبلی داشتند ولی حاملگی شان یک مقدار متفاوت بوده است.

۷- آیا این نشانه ی خوبی است؟

– چندین مطالعه نشان داده است خانم های باردار که حالت تهوع و استفراغ نداشته اند بیشتر سقط جنین را تجربه کرده اند ولی در بیشتر آنها حاملگی به سرانجام رسیده است. بنابراین عدم وجود این علائم نباید به عنوان علامت خطر محسوب گردد. پس شما می توانید بدون نشانه ای از کسالت صبحگاهی، حاملگی موفق با یک بچه سالم داشته باشید.

۸- چه چیز سبب این حالت است؟

– هورمونهای بارداری، جواب ساده و مطمئنی است، گرچه کسی واقعاً نمی داند، یک ارتباط قوی بین تهوع، استفراغ بارداری و تهوعی که از قرصهای پیشگیری از بارداری است وجود دارد و به نظر می رسد که یک زمینه ی هورمونی مشترک برای هر دو عارضه هست. برخی از محققین متوجه درصد بالاتری از سطح هورمون HCG در بیمارانی که حالت تهوع و استفراغ دارند نسبت به کسانی که بدون این نشانه ها هستند، شدند.

۹- استفراغ شدید حاملگی چیست؟

– فرم شدید کسالت صبحگاهی است که می تواند سبب آسیب رسانی به مادر و جنین شود. توصیه های پزشکی و درمانی در مورد استفراغ شدید بارداری در دسترس می باشد.
۱۰- برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید درباره آمار، عوامل و اثرات حالت تهوع و استفراغ در حاملگی، مراحل اختصاصی تهوع و استفراغ دوران بارداری و یک برنامه غذایی اختصاصی برای کسالت صبحگاهی مطالعات بیشتری را در دستور کار خود قرار دهید.

طبقه بندی: علمی پزشکی   |   تعداد بازدید: ۱۰۲ نفر   |   تاریخ انتشار: جمعه ۹ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , استفارغ, بارداری, تهوع, سؤالاتی درباره تهوع و استفراغ دوران بارداری


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.