سئوالات شورا در خصوص تغییرات طرح تفصیلی بی جواب ماند

حمزه شکیب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت نامه شورای شهر تهران در خصوص تغییرات طرح تفصیلی گفت: طرح تفصیلی با هماهنگی دولت و شهرداری به تصویب رسید و این دو با هم در خصوص آن چه به تصویب رسید اتفاق نظر داشتند. اما اعتراض شورا به تغییرات طرح تفصیلی به دو بخش بود یکی تغییراتی که شهرداری در خصوص تغییر تراکمها در برخی مناطق اعمال کرده بود و دیگری تبصره ای که دولت بر طرح تفصیلی گذاشته بود.

وی ادامه داد: از دو بعد می توان به این تغییرات نگاه کرد یکی از بعد قانونی و حقوقی که بالاترین مرجع یعنی شورای عالی معماری و شهرسازی است این تغییرات را تصویب کرده است و از نظر قانونی دست ما هم به جایی نمی رسد اما از نگاه کارشناسی طرح تفصیلی جای نقد و بررسی دارد که بارها نیز اعلام کرده ایم که آن چه به تصویب رسیده است به نفع شهر نیست.

شکیب با بیان اینکه دو نامه اعتراض شورا به شهرداری ارسال شده است گفت: اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم و گفته می شود چون این تغییرات مصوبات شورای عالی شهر سازی را دارد اعتراض شما جوابی ندارد.

وی در واکنش به برخی اظهار نظرها که انتقاد به تغییرات طرح تفصیلی را انتقادهای شخصی می دانستند گفت: من به عنوان نماینده مردم و برای دفاع از حق مردم انتقادهای کارشناسانه خود را بیان می کنم و در این جایگاه نظراتم نظرات شخصی محسوب نمی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.