ساختار اصناف باید تغییر کند

۲۳م آذر ،

معاون مرکز اصناف و بازرگانان کشور گفت: دنیا در حال تحول است و اگر از حالت سنتی خارج نشویم، از تشکیلات و محورهای اقتصادی دنیا عقب می مانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در سمنان، محمد رضا گلپور در جلسه تشریح برنامه های مرکز اموراصناف در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: اصناف و برنامه های مربوط به آن چند سالی است که تحولی در آن ایجاد شده است و مرکز اصناف تشکیلات را از حالت سنتی خارج می کند.

وی خاطرنشان کرد: اصناف امروز با اصناف دیروز قابل قیاس نیستند. اصناف امروز باید کاملا به روز باشند و ساختار آن باید عوض شود. استفاده بهینه از وقت و ابزار کار برای ما بسیار مهم است و اگر نخواهیم این کارها را انجام دهیم ضرر می کنیم.

معاون مرکز اصناف کشور افزود: آموزش اصناف سیستمی شده و تمام سوابق در سامانه وجود دارد، امور آموزش مربوط به اصناف باید در مجمع امورصنفی باشد و همه آموزشها در آنجا متمرکز شود تا درآمدی برای مجمع ایجاد شود.

گلپور ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم نیز برعهده اصناف است و متولی اصلی نمایشگاه مجمع امور صنفی است.

وی به بازرسی واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: در بازرسی اصناف تداخل کاری وجود داشت و مشکلاتی داشتند که با جلسات متعدد و رایزنی ها خوشبختانه این مشکلات رفع شده است، بازرسی خرده برای اصناف و بازرسیهای عمده،انبارها و سردخانه ها برای سازمان حمایت درنظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی مرکر امور اصناف اضافه کرد: در خصوص جایگاه اصناف در مراودات اداری کمیسیون نظارت هر شهرستان متولی این امر است و باید کاملاً قوی عمل کند، کمیسیون نظارت هماهنگ با اصناف است و این دو از هم جدا نیستند و باید یکدیگر را پشتیبانی کنند .ممکن است گاهی اختلاف سلیقه وجود داشته باشد اما نباید مانع کار اصناف شود چراکه ما اصناف قوی و توانمند می خواهیم .

گلپور افزود: هرکاری باید حتما با هماهنگی کمیسیون نظارت استان باشد و سازمان صنعت،معدن و تجارت و اصناف باید یکدیگر را حمایت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.