ساختار روابط ایران و مصر با حضور صالحی در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود

جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان اینکه روابط ایران و مصر بعد از پیروزی محمد مرسی نخستین رییس جمهور اسلام گرای مصر شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت، افزود: قطعا در بحث روابط ایران با مصر ساختارهایی با حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد.

وی در عین حال تصریح کرد: با توجه به این که انقلاب مصر یکی از دستاوردهای مهمش حمایت مردم از محمد مرسی بود قطعا ایران نیز اعلام آمادگی می کند تا دستاوردهای انقلاب خود را با سخاوت در اختیار مردم این کشور بگذارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تاکید بر این که نقش انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به خصوص در تحولات منطقه خاورمیانه تاثیرگذار بود، اظهار داشت: ارتباط بین ایران و مصر می تواند آینده امنیت این کشور را با وجود هجمه های دشمن ارتقا دهد.

*** وزارت امور خارجه همچنان پیگیر اعدام اتباع ایرانی در عربستان است

قدوسی در ادامه با اشاره به آخرین اقدامات وزارت امور خارجه و همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باره پیگیری مساله اتباع ایرانی در عربستان خاطر نشان کرد: صالحی وزیر امور خارجه چندی پیش با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارشی را از روند پیگیری مساله اتباع ایرانی در عربستان ارائه کرد .

وی افزود : همچنین قرار است صالحی به زودی گزارش نهایی از بررسی این اتفاق در عربستان را به کمیسیون امنیت ملی گزارش دهد.

سیام**۹۲۵۰**۹۱۳۲*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۲۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.