ساختار مدیریت بحران در استان ها تغییر می کند

به گزارش ایرنا ‘حسن قدمی’ عصر چهارشنبه در نشست شورای مدیریت بحران خراسان شمالی در بجنورد گفت: بر اساس ساختار جدید، استان ها بسته به وضعیت حادثه خیزی به درجه یک و دو تقسیم شده و به ترتیب با ۱۷ و ۱۴ نیرو به فعالیت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد:براساس این طرح، شهرستان های کشور نیز از نظر حادثه خیزی درجه بندی شده و ستاد بحران آنها با سه و یا دو نفر نیرو فعالیت خواهد کرد.

وی هدف از ایجاد ساختار جدید مدیریت بحران در استان های کشور را فراهم ساختن زمینه برای خدمات رسانی بهتر در حوادث غیرمترقبه عنوان کرد.

معاون وزیر کشور برنامه ریزی برای اجرای طرح های آموزشی برای بخشداران و دهیاران کشور را از دیگر برنامه های سازمان مدیریت بحران برشمرد و گفت: همچنین با برگزاری کارگاه های آموزشی، نسبت به ارتقای دانسته های مردم در این بخش اقدام می شود.

قدمی افزود:اکنون مهمترین مشکل مدیریت بحران در کشور، عدم شناخت حادثه از سوی مردم و مسوولان است که این خود عاملی برای افزایش میزان خسارات وارده و طولانی شدن زمان خدمات رسانی می شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: باید با اجرای طرحهای آموزشی زمینه افزایش شناخت مردم و مسوولان نسبت به حوادث و خدمات دهی پس از آن را فراهم کنیم.

او محدودیت اعتباری را از مشکلات مدیریت بحران کشور دانست و گفت: به همین علت این سازمان توانایی لازم برای کمک رسانی مطلوب به تمام حوادث و حادثه دیدگان را ندارد.

قدمی افزود: بخشی از اعتبارات حوادث غیرمترقبه در اختیار وزارتخانه ها است که باید دستگاه های اجرایی با پیگیری اعتبارات را از وزارتخانه های متبوع خود دریافت کنند.

وی تامین هزینه مسیل بندی در رودخانه ها را از وظایف وزارت نیرو دانست و اظهار داشت: باید این وزارتخانه اعتبار لازم را از محل بودجه های استانی و ملی تامین کند.

معاون وزیر کشور، خراسان شمالی را از استان های حادثه خیز کشور دانست و گفت: در سال جاری برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه در این استان ۳۹ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

قدمی افزود: سازمان مدیریت بحران برای تامین اعتبار برای واحدهای مسکونی خسارت دیده از موریانه و دیگر بلایای طبیعی در این استان تلاش هایی را انجام خواهد داد. ک/۲

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۲۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.