ساختمان شیشه ای با قابلیت سکونت و چرخش، بالای یک دریاچه …

ساختمان شیشه ای یک غرفه رسانه ای برای اکسپو ۲۰۰۲ سوئیس است که هم اکنون در مرکز دریاچه نیوشتل، ایوردون لبن در سوئیس در حال ساخت است.از ستون های درون آب ، یک سیستم کش بستی از مهار گرهای افقی و میله های قطوری که از دریاچه بیرون زده شده ساخته شده است.از ستون های درون آبی، یک سیستم کش بستی از مهار گرهای افقی و میله های قطوری که از دریاچه بیرون زده شده ساخته شده است. پلکان و گردشگاه ها درون سیستم کش بافتی ، بافته شده اند که بعضی از آنها باعث تعادل وزنی ساختمان می شوند .فرم ایجاد شده در ساختمان بر اساس کار بوکمینستر فولر است.
این غرفه از عبور آب های برخورد کننده رودخانه به صورت قطرات ریز از طریق ۱۳۰۰ نازل مه ساخته شده است که باعث تولید یک ابر مصنوعی با عرض ۳۰۰فوت و عمق ۲۰۰ فوت و ارتفاع ۶۵ فوت می گردد . یک ایستگاه هواشناسی داخلی میزان مه خروجی را با توجه به تغییرات آب و هوائی مانند تغییر دما، رطوبت، جهت باد و سرعت باد کنترل می کند .مردم می توانند به ساختمان شیشه ای از طریق یک پل شیب دار نزدیک شوند . این سطح شیب دار که طول آن به ۴۰۰ فوت می رسد ، بازدید کنندگان را از قسمت توده مه به روی سطحی با فضای باز جایی که جا به جایی غیر قابل تنظیم است می برد .

مراجع سمعی و بصری در طول این سفر به سوی مه پاک می شوند و تنها جنبه های قابل دیدن و شنیدن ، مه آلودگی و صدای زننده شر شر نازل های آب است. قبل از ورود به ابر ، هر بازدید کننده به یک پرسش نامه / پروفایل شخصی پاسخ می دهد و یک بارانی هوشمند دریافت می کند . این کت به عنوان یک محافظ از محیط خیس و ذخیره سازی داده های شخصی برای ارتباط با کامپیوتر ابری استفاده می شود. با استفاده ازتکنولوژی رد یابی و مکان یابی ، موقعیت هر بازدید کننده میتواند معلوم گردد و پروفایل شخصی او با هر بازدید کننده دیگر مقایسه می شود. کاملا متفاوت با تجربه ای که آنها هنگام پاسخ دادن به پیشنهادات هتل ها یا دعوت های سینما دارند . در جعبه شیشه ای -محیط مکعبی احاطه شده با شیشه در ۶ طرف – بازدید کنندگان "حس معلق بودن فیزیکی ،که تنها با باز کردن گاه گاهی در غبار شدید تر میشود " را تجربه می کنند . در حین اینکه بازدید کنندگان از کنار یکدیگر عبور می کنند ، کت آنها پروفایل آنها را مقایسه می کند و با توجه به دافعه یا جاذبه تغییر رنگ می دهند (مانند سرخی غیر ارادی صورت در هنگام خجالت – قرمز برای نزدیکی و سبز برای نا سازگاری). سیستم اجازه فعل و انفعال ۴۰۰ بازدید کننده را به طور همزمان می دهد. بازدید کنندگان می توانند در نوک بنا یک درجه بیشتر تا بار انجل صعود کنند. آخرین صعود حس پرواز را همزمان با عبور از لایه ابری به سوی آسمان آزاد برای شخص شبیه سازی می کند. در اینجا بازدید کنندگان استراحت کرده و به مناظر نگاهی می اندازند و از بین مقادیر بزرگ آبهای تجاری برای فروش ، آبهای شهری از مراکز جهانی و آبهای یخی انتخاب خود را انجام می دهند. در طول شب ، مه همانند یک صفحه نمایش قطور و محرک عمل می کند.



منبع:

daneshju.ir


نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.