ساخت آسیب پذیر‌ترین نرم افزارها از سوی گوگل، موزیلا و اپل

۲۸م اسفند ، همکاران سیستم- برآوردهای یک شرکت امنیتی نشان می‌دهد مرورگرهای کروم گوگل و فایر فاکس موزیلا و نرم افزار آی تونز اپل آسیب پذیر‌ترین برنامه‌های نرم افزاری در سال ۲۰۱۲ بوده‌اند.

شرکت امنیتی سکونیا در گزارشی نسبت به افزایش آسیب پذیری نرم افزارهای غیر مایکروسافت اخطار داده است و گفته شرکت‌های مختلف باید شیوه عرضه وصله‌های امنیتی خود را بهبود بخشند. این شرکت در عین حال اعلام کرده است از میان ۵۰ مورد از آسیب پذیر‌ترین نرم افزار‌ها ۲۹ تای آن متعلق به مایکروسافت می باشند.

بر اساس این گزارش، سهم آسیب پذیر‌ترین نرم افزار‌ها در میان شرکت‌های غیر مایکروسافت در عرض پنج سال قبل از ۵۷ درصد به ۸۶ درصد افزایش یافته است.

شرکت سکونیا برای تدوین گزارش خود حدود ۹ هزار و ۷۷۶ آسیب پذیری را در میان دو هزار و ۵۰۳ محصول از ۴۲۱ شرکت مورد بررسی قرار داده است.

بنا بر گزارش این شرکت، تعداد کلی آسیب‌پذیری نرم افزار‌ها در مقایسه با ۵ سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است. در همین دوره، میزان آسیب پذیری‌ها و رخنه‌های امنیتی که در ۵۰ نرم افزار رایانه‌ای پرکاربرد پیدا شده است حدود ۹۸ درصد رشد داشته است.

پژوهشگران سکونیا گفته‌اند مرورگرهای کروم و فایرفاکس و نرم افزار آی تونز اپل به ترتیب بیشترین آسیب‌پذیری را در سال ۲۰۱۲ داشته‌اند. سکونیا تعداد رخنه‌ها و آسیب پذیری‌های این سه محصول را به ترتیب ۲۹۱، ۲۵۷ و ۲۴۳ مورد اعلام کرده است.

نرم افزارهای ادوبی فلش پلیر و جاوا JRE SE اوراکل، ادوبی ریدر و اپل کوئیک تایم از این نظر در رده‌های بعدی قرار دارند.

در میان محصولات متعلق به مایکروسافت، ویندوز ۷ با ۵۰ نقطه ضعف همچنان یکی از آسیب‌پذیر‌ترین نرم افزارهای این شرکت است.

مرورگر اینترنت اکسپلورر و نرم افزارهای دات نت فریم ورک، اکسل، ویزیو ویور، سیلورلایت، وُرد و‌ ام اس ایکس‌ ام ال که همگی متعلق به مایکروسافت هستنند نیز از نظر میزان آسیب پذیری در رده‌های بعد از ویندوز ۷ قرار دارند.

شرکت سکونیا در گزارش خود به عرضه‌کنندگان محصولات نرم افزاری پیشنهاد کرده است شیوه ارسال وصله‌های امنیتی (Patch) برای محصولات خود را بهبود بخشند.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.