ساخت آپارتمان ۳۵ متری در تهران

جام جم آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که در طرح تفصیلی جدید حد نصاب تفکیک اراضی در پهنه های مسکونی به ۵۰۰ متر مربع افزایش یافته است، گفت: بر اساس طرح جامع حداقل مساحت آپارتمان که در سایر شهرها مانند اصفهان ۶۰ مترمربع است برای تهران ۳۵ متر مربع پیش بینی شده و براین اساس، ساخت آپارتمان ۳۵ متری برای تهران مجاز است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، علیرضا جاوید گفت: انعطاف پذیری و راهبردی – ساختاری بودن طرح تفصیلی موجب می شود تا مالکان زیر پهنه های مختلف که دارای زمین های با قطعه بندی بزرگ هستند از این پس مایل به تفکیک اراضی خود نباشند.

وی افزود: در گذشته اراضی ریز دانه برای آن که صاحب زمین را دارای انتفاع بیشتری می کرد، خرید و فروش زیادی داشت اما از مزایای طرح تفصیلی آن است که از تفکیک اراضی ممانعت می شود چراکه حدنصاب زمین بریا تفکیک افزایش یافته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حد نصاب تفکیک برای پهنه های مسکونی که در گذشته ۳۳۰ مترمربع بود در طرح تفصیلی به ۵۰۰ مترمربع افزایش یافته و در پهنه فعالیت نیز این حد نصاب به هزار متر افزایش یافته است که در گذشته ۵۰۰ مترمربع بود و این قانون در مورد باغات نیز به دو هزار متر افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: عدم ملاک عمل بودن طرح تفصیلی قاطع در گذشته و همچنین تفکیک و صدور اسناد شش دانگ کمتر از ۱۰۰ مترمربع موجب شده بود که در مناطق جنوب بیش از ۶۰ درصد سندها کمتر از ۱۰۰ مترمربع باشد.

به گفته جاوید، حداقل مساحت آپارتمان که در سایر شهرها مانند اصفهان ۶۰ مترمربع  است ، در طرح جامع برای تهران ۳۵ متر مربع پیش بینی شده است و بر اساس این طرح ساخت آپارتمان ۳۵ متری برای تهران مجاز شمرده شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.