ساخت ابرخودروی موشکی با سرعت ۱٫۴ برابر سرعت صوت!!+عکس

با انجام نخستین مرحله از آزمایش ابرخودرو مافوق صوت با موتور موشک، محققان یک گام به شکستن رکورد سرعت زمینی نزدیک‌تر شدند.

 

 Super Car

 

 

پروژه ابرخودرو مافوق صوت Bloodhound با حمایت مالی وزارت دفاع انگلیس در حال انجام است و انتظار می رود که پس از تکمیل مراحل نهایی، خروجی ابرخودرو معادل ۹۵ خودرو مسابقه فرمول یک باشد.

 

وزن ابرخودرو مافوق صوت ۴۵۰ کیلوگرم و طول آن ۳٫۶۵ متر است. سوخت مصرفی موتور موشک نیز هیدورکسیل ترمینیتد پلی بوتادین (HTPB) به عنوان مرسوم ترین پایه سوخت جامد موشک است.

 

در کنار موتور موشک هیبریدی، یک موتور جت جنگنده و یک موتور ماشین مسابقه کار انتقال سریع سوخت مایع به موشک را در کمتر از ۳۰ ثانیه بر عهده دارند.

 

نخستین مرحله آزمایش ابر خودرو با موتور موشک هیبریدی روز چهارشنبه سوم اکتبر (دوازدهم مهر) در فرودگاه نیوکوئی کورنوال انگلیس انجام می شود و مرحله دوم آزمایش نیز تابستان ۲۰۲۲ صورت می گیرد.

 

راننده ابر خودرو «اندی گرین» از خلبانان اسبق نیروی هوایی انگلیس است و آزمایش نهایی برای شکستن رکورد سرعت زمینی سال ۲۰۲۲ در آفریقای جنوبی انجام می شود.

 

در صورت انجام موفق مرحله نخست آزمایش، محققان یک گام به طراحی خودرویی با سرعت ۱۶۰۹ کیلومتر در ساعت نزدیک می شوند؛ سرعت نهایی ابر خودرو معادل ۱٫۴ برابر سرعت صوت خواهد بود.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.