ساخت اردوگاه‌های ویژه مجرمان مواد مخدر در جهتی کاهش جمعیت کیفری

۲۱ آبان ،

ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اردوگاه‌های مخصوص مجرمان مواد مخدر تحت نظارت شورای هماهنگی با مواد مخدر به منظور کاهش جمعیت کیفری ایجاد شده است.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران به اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهتی کاهش جمعیت کیفری، اظهار داشت: اردوگاه‌های مخصوص مجرمان مواد مخدر تحت نظارت شورای هماهنگی با مواد مخدر به منظور کاهش جمعیت کیفری ایجاد شده است.

این عضو هیات رئیسه افزود: مجرمان مواد مخدر در اردوگاه‌های ویژه مجرمان مواد مخدر نگهداری و مورد بازپروری قرار می‌گیرند که در صورت عدم ترک مجرم، ۶ ماه تحت نظر دادستان دوباره در این مرکز نگهداری می‌شوند.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس نهم با بیان اینکه زندان به لحاظ شرعی باید جایگاهی برای اصلاح و تربیت باشد اما متأسفانه هم‌اکنون این موضوع برعکس شده است، گفت: برخی کارتن‌ خواب‌ها با این بهانه برای دست یافتن به مکانی برای استراحت و جرایم دیگر به اردوگاه‌ها رجوع کرده که این اردوگاه‌ها با ازدحام جمعیت مواجه شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون تعداد زندانیان دو یا سه برابر میزان استاندارد است و تعداد اردوگاه‌ها کم است و باید چاره‌اندیشی مناسبی در این زمینه داشت.

ابوترابی با اشاره به ارسال لایحه کاهش عناوین مجرمانه مواد مخدر از سوی دولت به کمیسیون حقوقی گفت: لایحه کاهش عناوین مجرمانه از کمیسیون خارج شده و با تشخیص شورای تشخیص مصلحت نظام این لایحه تبدیل به قانون شده است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس نهم خاطرنشان کرد: پس از تصویب این قانون، اردوگاه‌های ویژه مجرمان مواد مخدر در کل شهر‌های ایران ساخته شده و در شهرهایی مثل اصفهان،‌تهران و.. که ظرفیت مکان را داشته‌اند اجرا شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.