ساخت بزرگترین مرکز المپیاد علمی کشور در دانشگاه بو علی سینا

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: به منظور برگزاری کنفرانس‌های عملی و بین‌المللی، بزرگترین مرکز المپیاد علمی کشور با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان در دانشگاه بوعلی سینای همدان ساخته می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکترعلی‌اکبر متکان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از هفت پروژه عمرانی دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار داشت: امروز حدود هشت هزار مترمربع بنا در قالب هفت پروژه آموزشی و دانشگاهی معادل هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در مراکز آموزشی وابسته به دانشگاه بو علی سینای همدان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اگر روند توسعه فضاهای فیزیکی و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا این گونه ادامه داشته باشد، این دانشگاه در آینده نزدیک جزو پنج دانشگاه برتر کشور مطرح خواهد بود.

دکتر متکان گفت: دانشگاه بوعلی سینا در چهار سال اخیر در توسعه فضاهای فیزیکی و ایجاد بستر مناسب علمی از جمله تأسیس آزمایشگاه، خوابگاه، باشگاه ورزشی و توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در رابطه با چگونگی افزایش رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: به زودی سند توسعه آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمین برای بررسی به شورای انقلاب فرهنگی ارسال می شود و ایجاد رشته‌ها براساس پتانسیل مناطق و محیط صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایران از نظر رتبه علمی، جایگاه شانزدهم دنیا را دارد، افزود: اگر پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان توسعه پیدا کنند بسیاری از فارغ التحصیلان در تخصص مربوطه خودشان بکارگیری می‌شوند.

دکتر متکان ادامه داد: با توجه به بودجه‌ای که دولت برای پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته است و توان علمی و فناوری که وجود دارد، زمینه کارآفرینی و اشتغال گسترده‌ای در کشور فراهم می شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.