ساخت بزرگترین پیتزای گِرد جهان+عکس

۲۴م آذر ،

یک گروه ایتالیایی رکورد درست‌کردن بزرگ ترین پیتزای گِرد جهان با قطر ۹ / ۴۰ متر و مجموعاً ۶۵ / ۱۲۶۱ متر مربع را به نام خود به ثبت رساند

ممتازنیوز: این رکورد روز پنج شنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی رم از سوی نمایندگان کتاب مرجع رکوردهای جهان (گینس) به ثبت رسید.

“دوویلیو ناردی” طراح و سرپرست گروه پنج نفره تهیه بزرگ‌ ترین پیتزای جهان، به خبرنگار ایسنا گفت: تیم پنج نفره ما برای تهیه بزرگ‌ترین پیتزای جهان که نام “اوتّاویا” را به آن دادیم سی و شش ساعت وقت صرف کرده است.

                 بزرگترین پیتزای جهان

وی گفت: البته بیست نفر دیگر نیز تیم پنج نفره ما را ازطریق حمل مصالح مورد نیاز برای تهیه پیتزا همراهی کردند.

ناردی در ادامه گفت: آخرین رکورد تهیه بزرگ‌ترین پیتزا مربوط به سال ۱۹۹۰ می‌باشد که در شهر نوروود آفریقای جنوبی ساخته شد و ۴۰ / ۳۷ متر قطر داشت.

وی تصریح کرد: پیتزای ساخته‌شده از سوی گروه ما علاوه بر شکستن رکور از نقطه نظر قطر، دارای ویژگی خاص دیگر می‌باشد و آن هم این‌که برای درست‌کردن آن از آرد بدون گلوتن برای اشخاصی که مبتلا به عدم تحمل گلوتن می باشند، استفاده شده است.

ناردی اضافه کرد: برای درست کردن این پیتزا از نه هزار کیلوگرم آرد بدون گلوتن، چهارهزارو پانصد کیلوگرم آب، یکصدوسی و پنج کلیوگرم خمیرمایه، چهارهزار کیلوگرم گوجه فرنگی، چهار هزار کیلوگرم موتزارلا (پنیر پیتزا)، یکصد ونود کیلوگرم روغن، ششصد وهفتاد و پنج کیلوگرم مارگارین، دویست و پنجاه کیلوگرم نمک، یکص وبیست و پنج کیلوگرم پنیر پارمیجانو و ۲۵ کیلوگرم سرکه بالسامیکوی مودنا استفاده شده است.

وی افزود: وزن این پیتزا افزون بر بیست و سه هزار و دویست و پنجاه کیلوگرم بوده و از پنج هزار و دویست و سی و چهار قطعه تشکیل شده است که به‌هم چسبانده شده‌اند و سپس توسط همگی باهم در محل نصب، توسط دستگاه‌های ویژه یعنی نیزه‌های گرمایش‌زا که حرارتی معادل ۳۰۰ تا ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد تولید می‌کنند و مخصوصاً برای این منظور طراحی شده‌اند، پخته شده است.

برش‌هایی از این پیتزا پس از ثبت رکورد بین حاضران و تماشاگران پخش شد و بخش اعظم دیگر به‌صورت بسته‌بندی به بنیاد مواد غذایی که وظیفه پخش آن در میان انجمن‌های خیریه را برعهده گرفته است، ارایه شد.

ایسنا


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.