ساخت تاسیسات فرآورشی جدید نفت خام در منطقه خارک

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مجری طرح در شرکت نفت فلات قاره ایران، با بیان اینکه تفاهمنامه طرح تاسیسات جدید ۲۰۰ هزار بشکه ای جزیره خارک میان شرکت نفت فلات قاره ایران و کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران داخلی منعقد شده است.

نادر رحیمی واحدی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: با ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی، نفت تولیدی از میدان های دورود ۱ و ۲، ابوذر و فروزان به این تاسیسات جدید منتقل و بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا فرآورش می شود.

وی با بیان اینکه تاسیسات فرآورش نفت خام سه میدان یاد شده در سال های گذشته راه اندازی شده است، تصریح کرد: هم اکنون تاسیسات فرآورش میدان های فروزان، ابوذر و دورود ۱ و ۲ جدا از هم است که با توجه به قدمت تاسیسات فرآورشی آنها، تاسیسات ۲۰۰ هزار بشکه ای جدید جایگزین تاسیسات قدیمی می شود.

رحیمی واحدی اظهار داشت: ظرفیت تاسیسات فرآورشی جدید بر اساس برنامه تولید میدان های منطقه خارگ طراحی شده و پروژه های نگهداشت و جلوگیری از کاهش تولید در این میدان ها در حال اجراست.

مجری طرح در شرکت نفت فلات قاره ایران، با بیان اینکه تفاهمنامه طرح تاسیسات جدید ۲۰۰ هزار بشکه ای جزیره خارک میان شرکت نفت فلات قاره ایران و کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران داخلی منعقد شده است، افزود: قرارداد این طرح در قالب فاینانس میان بانک تجارت، شرکت های سازه و همکار صنایع به صورت EPCF بسته می شود.

وی سرمایه مورد نیاز برای ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی را حدود ۴۰۰ میلیون یورو اعلام و تصریح کرد: شرح کار این پروژه تهیه شده است که پس از تایید شرکت ملی نفت ایران، قرارداد آن امضا می شود.

مجری طرح تاسیسات جدید ۲۰۰ هزار بشکه ای جزیره خارگ، فرآورش نفت بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا را از ویژگی‌های مهم ساخت این تاسیسات اعلام و تصریح کرد: با ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی، نفت تولیدی منطقه خارگ از نظر میزان سولفید هیدروژن (H2S) و نمک بر اساس استانداردهای بین المللی فرآورش می شود که این مهم، افزایش قیمت نفت صادراتی را در پی دارد.

رحیمی واحدی، خاطر نشان کرد: با ساخت تاسیسات جدید فرآورش نفت خام، تاسیسات قدیمی جمع آوری نفت خام که حدود سه دهه از ساخت آنها می گذرد، از رده خارج می شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.