ساخت تخم‌مرغ انرژی برای کاهش هزینه+عکس

یک پدر ناامید برای جلوگیری از مصرف برق بیش از اندازه خانواده خود دست به ساخت یک تخم‌مرغ انرژی زده است که آمریکا را دچار تغییر خواهد کرد.

 

 tokhme morgh.hazineh

 

برایان اوریلی، ۳۷ ساله که از اتلاف انرژی در خانه خود به دلیل روشن گذاشتن بیش از حد رایانه و تلویزیون توسط سه فرزند خود و هزینه بالای قبض برق خسته شده بود، تخم مرغ انرژی را ساخت که از فناوری هوشمند برای احساس خالی ماندن اتاق‌ها و خاموش کردن وسایل برقی بی‌استفاده بهره می‌برد.

 

اوریلی با اطمینان از اختراع خود، کار خود را به عنوان یک مهندس نرم‌افزار کنار گذاشته و بازاریابی برای محصول خود را آغاز کرده است.

 

وی اکنون به بیش از ۱۰۰ هزار فروشگاه در آمریکا این محصول را ارائه کرده است. این تخم‌مرغ بر اساس فناوری شبیه به سیستم‌های هشدار خانگی است که از حسگرهای حرکتی برای شناسایی حضور فرد در خانه استفاده می‌کنند.

 

این دستگاه براق به طور بی‌سیم با یک آداپتور کنترلی مشابه سه‌راهی برق متصل بوده که چندین دستگاه الکتریکی به آن وصل هستند. این دستگاه سپس خالی ماندن اتاق را حس کرده و برق دستگاه‌های روشن را قطع می‌کند.

 

این فناوری که با همکاری دانشگاه استرثکلاید که شرکت اوریلی در آن قرار دارد، ساخته شده همچنین یک دقیقه پیش از خاموشی یک علامت هشدار را منتشر می‌کند.

 

این مخترع خلاق همچنین در حال کار بر روی شارژر هوشمند تلفن همراه و سوئیچ چراغ هوشمند است که به طور خودکار چراغ‌ها را در زمان خالی ماندن اتاق خاموش می‌کند اما بر خلاف دیگر سیستم‌ها که تنها در تاریکی کار می‌کنند، این سیستم با نور خورشید گیج نمی‌شود.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.