ساخت توربینهای بادی در ارتفاع ۳۰۰متری

مهندسان در تلاش برای دوبرابرکردن انرژی خروجی توربین بادی، یک ملخ هلی کوپتر را در یک بالون حلقه ای شکل که با هلیوم باد شده قرار داده و به ارتفاعات فرستادند.

ایده اصلی این پروژه قرار دادن یک ملخ هلی کوپتر در بالنی که تا ارتفاع ۳۰۰ متر بالا می رود،‌ است. این بالن توسط یک کابل به زمین متصل شده و از این کابل برای انتقال نیروی الکتریسیته به تأسیسات روی زمین بهره برداری می شود.

مهندسان شرکت آلتائروس که ریشه در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دارند مطالعاتی در این زمینه انجام داده اند که نتایج آن نشان می دهد تبادل انرژی در ارتفاع ۳۰۰ متری دوبرابر میزانی است که در ارتفاع ۱۰۰ متری صورت می گیرد. برای مثال اگر توربینهای بادی در بالای یک برج با ارتفاع ۱۰۰ متر قرار داده شوند انرژی که تولید می کنند نیمی از انرژی است که توربین بادی در ارتفاع ۳۰۰ متری ارائه می کند.

راه حل بالون برای توربینهای بادی به جای مستقر کردن توربینها بالای برجها به معنای کاهش هزینه ها است به طوری که براساس اعلام محققان این هزینه ها تا ۶۵ درصد کاهش می یابد.

از سوی دیگر تأثیرات زیست محیطی توربینهای بالونی نیز کاهش می یابد چرا که صدای آنها بسیار کمتر از توربینهای بادی عادی خواهد بود. زمان ساخت و هزینه های نگاهداری از آن نیز کاهش خواهد یافت.

براساس اعلام این شرکت، مهندسان قرار است توربینهایی بالاتر از سطح گردبادها بسازند.

یک نمونه اولیه با قطر ۱۰٫۷ متر در ایالت مین آمریکا آزمایش شده است. این شرکت درحال حاضر به دنبال سرمایه گذار برای ساخت یک بالون حلقه ای با ملخ بادی است.

توربین بادی، وسیله ‌ای برای تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی مکانیکی است. این توربینها در حال عادی در دو نوع با محور افقی و با محور عمودی ساخته می‌ شوند. توربین‌های بادی کوچک برای کاربردهایی مانند شارژکردن باتری ‌ها و یا توان کمکی در قایقهای بادبانی مورد استفاده قرار می ‌گیرند، در حالی که توربین‌های بادی بزرگ تر با چرخاندن ژنراتور، به عنوان یک منبع تولید انرژی الکتریکی به‌شمار می ‌روند.

استفاده از انرژی باد پیشینه طولانی مدتی داشته و به حدود سده ۲ پیش از میلاد در ایران باستان باز می ‌گردد. برای نخستین بار، ایرانیان موفق شدند با استفاده از نیروی باد، چرخ چاه را به گردش درآورده و آب را از چاه ‌ها به سطح مزارع برسانند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مجتبی براتی:

    باسلام
    خیلی مشتاقم در زمینه توربین های بادی فعلیت کنم وشرکت ثبت کنم
    لطفا برای راه اندازی بنده را راهنمایی کنید
    با تشکر
    ۰۹۱۵۵۸۱۰۱۷۱
    ۰۳۹۰۸۷۳۹۵۹۵

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.