ساخت خودرو پرنده در فرانسه

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 ساخت خودرو پرنده در فرانسه

ساخت خودرو پرنده در فرانسه

پرشین خودرو: یک شرکت فرانسوی در حال ساخت یک خودرو پرنده است که گفته می شود تا سال ۲۰۲۴ وارد چرخه تولید خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز، به نوشته نشریه فرانسوی ˈلوفیگاروˈ این خودرو پرنده که ˈپگاسˈ نامگذاری شده است قادر خواهد بود تا ارتفاع ۳هزار متری سطح زمین به پرواز درآید.
بنابراین گزارش ارتش فرانسه از تولید این خودرو استقبال کرده و برای ساخت هر دستگاه از آن ۶۰ هزار یورو سرمایه گذاری کرده است.
این خودرو که توسط شرکت ˈویلونˈ فرانسه ساخته می شود برای به پرواز در آمدن و به زمین نشستن به یک صد متر باند نیاز دارد و قادر است تا ارتفاع ۳ هزار متری سطح زمین صعود کند و با سرعتی معادل ۸۰ کیلومتر در ساعت در آسمان به حرکت درآید.
این خودرو در سطح زمین می تواند با سرعتی معادل یکصد کیلومتر در ساعت حرکت کند. همچنین میزان ذخیره سوخت این خودرو کوچک برای پرواز به مدت ۳ساعت کافی است.
ˈژروم دوفیˈ طراح این خودرو که از سال ۲۰۰۸ بر روی این طرح کار می کند هدف از ساخت آن را تغییر کاربری سریع برای حرکت در زمین و آسمان اعلام کرده است، زیرا این خودرو به خاطر سبکی قادر است در اندک زمان ممکن از حرکت در آسمان به حرکت در سطح زمین و بالعکس مبادرت کند.
براساس پیش بینی های بعمل آمده پرواز آزمایشی این خورو پرنده در ماه مارس سال جاری میلادی انجام خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن تمامی آزمایشها تولید انبوه آن آغاز می شود.
ˈژروم دوفیˈ ابراز امیدواری کرد که پس از پشت سرگذاردن مراحل آزمایشی ، این خودرو در مرحله تولید انبوه با قیمتی معادل صد هزار یورو وارد بازار شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.