ساخت دستگاه درد سنج در کشور

۲۶م دیماه ،

ساخت دستگاه درد سنج در کشور

مبتکران کشور موفق به ساخت دستگاه درد سنج شدند.

به گزارش راسخون، امین حسن زاد از مبتکران دستگاه آلگومتر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دستگاه ابداع شده نوعی دستگاه دردسنج است که قابلیت اندازه گیری حس درد را از طریق الکتریسیته فراهم می آورد. از مزایای این دستگاه می توان به وزن کم و جابه جایی آسان آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این دستگاه، علاوه بر اندازه گیری آستانه درد (حداقل فشار و نیرویی که سبب ایجاد درد می گردد)، قادر به اندازه گیری تحمل درد (حداکثر فشار و نیرویی که فرد می تواند تحمل کند) نیز می باشد، که این قابلیت آن را از دیگر نمونه ها متمایز ساخته است. کاربرد دیگر این وسیله علاوه بر قسمت ریکاوری اتاق عمل در بخش مراقبت های ویژه است.

حسن زاد خاطرنشان کرد: این دستگاه از طریق دو پروب جریان الکتریسیته را به دست های شخصی که تحت آزمون قرار می گیرد منتقل می کند و از آن طریق حس به فرد وارد می آید. جریان الکتریسیته از میزان ۱۸ ولت آغاز شده و به شخص منتقل می گردد، تنظیم میزان جریان انتقالی به شخص از طریق فرد آزمون گیرنده کنترل می گردد. هنگامی که فرد جریان الکتریسیته را حس می کند، آن نقطه به عنوان آستانه درد بیمار (حداقل میزان دردی که فرد می تواند حس کند) در نظرگرفته می گردد. این میزان ولتاژ رو به افزایش می رود تا جایی که فرد دیگر قادر تحمل میزان ولتاژ وارده نیست که آن نقطه به عنوان حداکثر تحمل درد در نظرگرفته می گردد.

گفتنی است این اختراع با همکاری سید علی موسوی مهاجر انجام شده است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.