ساخت دومین پایه سکوی فاز۱۴پارس جنوبی پایان یافت

به گزارش ایرنا،پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،روز یکشنبه به نقل از سعید ستاری افزود: دومین جکت دوهزار تنی فاز ۱۴ پارس جنوبی (که در سایت عملیاتی شرکت ایزوایکو ساخته شده است) بارگیری وعملیات انتقال آن برای نصب درموقعیت تعریف شده بوسیله شناورحمل سازه های دریایی آغاز شده است.

وی اظهارداشت:براساس پیش بینی ها،جکت ساخته شده تاهفته آینده پس ازانتقال به موقعیت استقرار فاز ۱۴، در آب های نیلگون خلیج فارس از سوی پیمانکاران ایرانی نصب خواهد شد.

این مقام مسوول گفت:تجربه وظرفیت های فنی و اجرایی مناسبی در شرکت های سازنده ایجاد شده؛ به گونه ای که روند ساخت این سازه پیشرفته، نشان از انتقال کامل دانش فنی ساخت این دست از تجهیزات دریایی به داخل کشور است.

وی با بیان این که در طراحی بخش دریایی فاز ۱۴ نصب چهار سکو پیش بینی شده است، افزود: با استقرار جکت (پایه سکو) دوم، جکت های سوم و چهارم این فاز نیز که از روند مناسب اجرایی و ساخت برخوردار است به تدریج تا پایان مرداد امسال نصب خواهد شد.

ستاری گفت: هم اکنون دو دکل حفاری در دو موقعیت دریایی این فاز مشغول انجام عملیات حفاری توصیفی هستند؛ و با پایان یافتن حفاری های توصیفی در یکی از بخش ها، ‘ دکل آبان ۵’ متعلق به شرکت ملی حفاری ایران تا هفته آینده روی نخستین جکت نصب شده این حوزه حفاری های توسعه ای را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد:هم اکنون دو دکل موجود در فاز ۱۴ به صورت شناور و بدون استفاده از جکت در حال حفاری های توصیفی است .

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ همچنین با اشاره به همکاری های مطلوب اعضای کنسرسیوم توسعه دهنده این فاز افزود: متوسط پیشرفت توسعه این فاز با آغاز دور جدیدی از برنامه های فشرده اجرایی به بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز ترش و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی در دست اجراست.

ستاری گفت:این فاز به روش تامین مالی فاینانس از محل منابع داخلی و اوراق مشارکت با برآورد مالی ۶ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار از سوی کنسرسیومی متشکل از ۸ شرکت پیمانکار و سازنده ایرانی درمنطقه پارس ۲( پارس کنگان)وحوزه آب های مشترک ایران وقطردردست اجراست.ک/۱

۶۲۸ /۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۵۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.