ساخت دوچرخه مقوایی ضد آب با قابلیت حمل انسان ۲۲۰ کیلو گرمی+عکس

یک دوچرخه مقوایی شاید وسیله مناسبی برای حمل‌ونقل محسوب نشود اما یک مخترع هوشمند مدعی ساخت دوچرخه محکم و ضد آب کاغذی با هزینه تنها ۱۰ پوند شده است.

 

 Bicycle.Paper

 

«گافنی»، مهندس مخترع این طرح جالب برای تقویت قدرت دوچرخه خود به تا کردن ورقهای فیبر کربنی پرداخته که باعث دوام بیشتر، ضد آب شدن و کاهش هزینه تولید آن شده است.

 

همه چیز این فناوری بجز زنجیر و ترمزها از مقوا ساخته شده‌اند. این کاغذها با ماده ضد آب رزین پوشش یافته و سپس چاپ شده‌اند.

 

این دوچرخه می‌تواند به عنوان یک وسیله حمل و نقل ارزان در مناطق روستایی جهان سوم و همچنین یک خودروی کاملا دوستدار طبیعت مورد استفاده قرار بگیرد.

 

این مخترع اکنون توانسته حمایت مالی شرکت ERB را بدست بیاورد که یک شریک فعال در مدیریت تمام جنبه‌های کاری و مالی این پروژه بشمار می‌رود.

 

وی ایده ساخت این دوچرخه را در پی آگاهی از ساخت یک قایق مقوایی بدست آورده بود.

 

«گافنی» پس از تفکر در مورد ضد آب بودن و قابلیت حمل یک انسان توسط این قایق تصمیم گرفت که یک دوچرخه شبیه به آنرا طراحی کند.

 

گافنی نمونه پیش‌ساختی را طراحی کرده که قادر به حمل انسان با وزن میانگین و پدالزنی و حرکت مانند یک خودروی عادی است.

 

اگرچه به اذعان گافنی این طراحی بیشتر شبیه یک قاب بسته‌بندی روی چرخ است تا یک دوچرخه امام وی اکنون قصد دارد دوباره طراحی آنرا به شکل کاملتری دنبال کند.

 

به گفته یک سخنگوی شرکت ERB،‌این دوچرخه کاملا ضد آب و رطوبت است.

 

گافنی همچنین افزود که ظاهر این دوچرخه شبیه به ترکیبی از پلیمر سبک سخت است، اما از آن محکمتر بوده و می‌توان یک انسان تا ۲۲۰ کیلوگرم را حمل کند.

 

پیش‌ساخت کنونی این دوچرخه «آلفا» نام داشته و از مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی با وزن ۹ کیلوگرم ساخته شده است.

 

همچنین می‌توان روی این دستگاه یک موتور الکتریکی نیز نصب کرد. همچنین نمونه دوچرخه کودک آن نیز با وزن ۳٫۵ کیلو و قیمت پنج پوند در خط تولید قرار دارد.

 

گافنی همچنین اختراعات دیگری را مانند یک دستگاه پوست کن انار، روبات هوشمند برای دوخت کفش و یک دستگاه بالابر برای افراد ناتوان در کارنامه خود دارد.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.