ساخت رایانه‌هایی که به خودشان آموزش می‌دهند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان دانشگاه کارنگی ملون با ایجاد یک پایگاه داده تصویری برای رایانه‌ای خاص و نمایش محتوای این عکس‌ها به طور مکرر به افزایش فهم این رایانه کمک کرده‌اند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از فوربس، این تصاویر نشانگر حیواناتی است که در حال انجام اقدامات مختلف می باشند و محققان با مرور این تصاویر در حافظه رایانه به مدت ۲۴ ساعت در هفت روز شاهد افزایش هوش رایانه مورد نظرشان بوده اند.
 
محققان می گویند نمایش تصاویر مختلف به طور متمادی و مکرر بهترین راه برای افزایش قابلیت های بصری و درک آنهاست. انسان ها نیز با ملاحظه این تصاویر می توانند بر فهم خود بیفزایند و ما امیدواریم که این مساله در مورد رایانه‌ها هم اتفاق بیفتد.
 
اجرای این تصاویر بر روی حافظه رایانه از اواخر ماه جولای آغاز شده و از این طریق سه میلیون تصویر پردازش شده است. رایانه‌ها از همین طریق موفق به شناسایی ۱۵۰۰ شی در داخل نیم میلیون تصویر و همین طور ۱۲۰۰ صحنه متفاوت در صدها هزار عکس شده اند و همین امر نشانگر افزایش هوش آنهاست.
 
این برنامه به شیوه های دیگری نیز به افزایش هوش رایانه ها انجامیده است. به عنوان مثال رایانه ها از این پس درک می کنند که ساختمان‌ها عمودی و نه افقی می باشند. انسان‌ها غذا می‌خورند و اتومبیل ها بر روی جاده ها رفت و آمد می‌کنند. قرار است در آینده برای تکامل این شیوه آموزش اقدامات دیگری نیز انجام شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.