ساخت سامانه گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از الکترولیز نمک طعام

شرکت بهین‌آب زنده‌رود از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت سامانه گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از الکترولیز نمک طعام شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمود شیخ زین الدین رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: شرکت بهین‌آب زنده‌رود، مراحل مطالعات، پژوهش و ساخت و بومی‌سازی سامانه گندزدای تلفیقی با استفاده از نمک طعام را اجرا کرده است.
وی افزود: با انجام این طرح کاربردی، این شرکت دانش بنیان توانست شرایط بهره‌برداری موفق از این سامانه را در قالب یک پروژه در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان به نتیجه برساند.
دکترشیخ زین الدین گفت: این سامانه با استفاده از نمک طعام و جریان الکتریسیته، محلول آبی گندزدای چندگانه مشتمل بر انواع ترکیبات کلر، شامل کلر گازی محلول، دی‌اکسید کلر و ازن تولید می‌نماید که برای گندزدایی آب بکار می‌رود.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطر نشان کرد: این سامانه هم اکنون بیش از ۹ ماه است که گندزدایی آب روستای گلگون از روستاهای تحت پوشش شرکت آبفار استان اصفهان را انجام می‌دهد و همچنین در روستای گوار در استان مرکزی و دو مجتمع روستایی شنبه و حسین زائری در استان بوشهر نصب شده و در حال بهره برداری است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.