ساخت سرپناه دائمی در مناطق زلزله‌زده شمالغرب توسط جهادگران بسیجی

احمدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مسئول واحد جهاد و پایداری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دانشجویان در مناطق زلزله‌زده به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان عمل کردند، گفت: دانشجویان جهادگر با مدیریت صحیح مسائل را حل و کارها را به سمت آبادانی هرچه سریعتر پیش ببرند.

سید مرتضی احمدزاده مسئول واحد جهاد و پایداری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران به برگزاری اردوهای جهادی و کمک‌رسانی بسیج دانشجویی به مناطق زلزله‌زده شمال‌غرب و اقدامات آنان در این رابطه اشاره کرد و گفت: شماری از دانشگاه‌های تهران از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشگاه آزاد شهر ری و… در اردوی جهادی که در منطقه ورزقان روستای مهترلو برگزار شد، حضور داشتند و تا حد توان به هموطنان زلزله‌زده یاری رساندند.

احمدزاده گفت: این اردو که با همکاری بسیج دانشجویی و سپاه عاشورای تبریز برگزار شد توانست بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت اسکان داده شدند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جهادگران دانشجو با استفاده از امکانات موجود به ایجاد سرپناه دائمی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداختند، تصریح کرد: دانشجویانی که در این اردو شرکت کرده بودند، همگی از کارشناسان ساختمان، مهندسی و معماری بودند که در امور مشاوره‌ای و چگونگی ساخت و ساز ایمن و مقاوم‌سازی خانوارهای زلزله‌زده را یاری کردند.

مسئول واحد جهاد بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه حضور دانشجویان با توجه به نزدیکی فصل سرما بسیار تاثیرگزار و حائز اهمیت بود، گفت: دانشجویان با استفاده از امکانات موجود، با تعبیه کانکس سرپناهی برای محافظت در برابر سرما برای اهالی و دام‌هایشان ایجاد کردند.

وی همچنین با اشاره به سیلی که پس از بارندگی در این منطقه ایجاد شد،‌ گفت: دانشجویان با حضورشان در بین مردم و چادرها از خسارت بیشتر به اهالی جلوگیری کردند و سیلاب ایجاد شده را به رودخانه هدایت کردند.

احمدزاده با بیان اینکه دانشجویان در مناطق زلزله‌زده به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان عمل کردند، اظهارداشت: دانشجویان جهادگر سعی کردند با مدیریت صحیح مسائل را حل و کارها را به سمت آبادانی هرچه سریعتر پیش ببرند.

مسئول واحد جهاد بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پایان با تاکید بر آمادگی نیروهای بسیجی برای کمک‌رسانی به هموطنان خاطرنشان کرد: جهادگران بسیجی با حضور در مناطق زلزله‌زده شمالغرب ثابت کردند که برای کمک و همیاری به هم میهنانشان همواره آماده بوده و از هیچ کوششی برای حمایت از زلزله زدگان دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.