ساخت سریعترین خودروی برقی/۷۰۰ کیلومتر بر ساعت در دشت نمک

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز : پژوهشگران دانشگاه اوهایو و شرکت خودروسازی ونچوری فرانسه یک خودروی برقی ساخته اند که به ادعای سازندگانش می تواند در دشت نمک به سرعت ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، خودرو Venturi VBB-3  پیش از این توانسته بود به سرعت ۴۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با موتور ۲۲۳۰  کیلووات کار می کند.

راجر شروور راننده اهل اوهایو پیش از این توانسته بود با این خودرو به سرعت ۵۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد. او در سال ۲۰۱۰ توانسته بود با این خودروی برقی به رکورد ۴۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

رکورد سرعت زمینی بر اساس دو حرکت در مسیرهای متفاوت طی در یک روز است. رانندگی در دشت نمک بسیار دشوار است و شرکت های خودروساز بسیاری در تلاش برای رکورد زنی در این شیوه می باشند.

ونچوری خودروهای اسپرت دوستدار محیط زیست مانند خودروی فیش اسپایدر تمام برقی ساخته است که می تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شرکت در زمینه خودروهای خورشیدی نیز تجربیاتی دارد.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ یک خودروی برقی سیتروئن برلینگو ساخت که دو راننده فرانسوی توانستند با آن در کمتر از سه ماه از شانگهای به پاریس برسند.

همین خودرو برای طی پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر در سراسر آفریقا- کنیا، تانزانیا، زامبیا، بوستوانا و آفریقای جنوبی- بدون هیچ گونه کمک خارجی مورد استفاده قرار گرفت.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.