ساخت سمبل مهربانی و ایثار بر مزار ننه علی

فارس: طی جلسات مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و سازمان بهشت زهرا (س)‌ طرح بنای یادبود «ننه علی» مادر شهید «قربانعلی رخشانی مهماندوست» که به گفته توکلی رئیس سازمان بهشت زهرا (س)‌ قرار بود همزمان با چهلمین روز درگذشت ننه علی بر مزار او ساخته شود، در جلسه یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه به تصویب رسید.

این طرح که مورد تأیید خانواده ننه علی یعنی، عالیه رخشانی دختر و قاسم ملک‌زاده نوه ننه علی رسیده است، قرار است سمبل مهربانی و ایثار و مقاومت این مادر شهید باشد.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و سازمان بهشت زهرا و خانواده ننه علی در دفتر قائم مقام سازمان بهشت زهرا (س) برگزار شد، مقرر شد بنای یادبود ننه علی که باید جایگزین کلبه تخریب شده ننه علی شود، در فضای تقریبی ۲ در ۳ و با استفاده از المان‌های آلونک ننه علی احداث خواهد شود.

بنابر مصوبات این جلسه که به امضای حاضرین رسیده است، مقرر شد برابر نظر خانواده شهید رخشانی (خانواده ننه علی) و با توجه به علاقه مرحومه ننه علی به رنگ سفید، رنگ مزار از رنگ مشکی به سفید تغییر یابد.

زندگی‌نامه ننه علی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نگاشته خواهد شد. محلی برای نصب پرچم بر روی بنا تعبیه می‌شود و برخی المان‌های کلبه ننه علی در دیوارهای سفالین حکاکی و تصویر ننه علی و شهید رخشانی نصب خواهد شد.

همچنین در بخشی از بنای یادبود، آیه‌هایی از قرآن کریم متناسب با مفهوم «شهادت» یا «فرزند شهید» آورده شود؛ در این مصوبه تأکید شده است که اجرای طرح‌ مذکور نباید با قبور جانبی تداخل داشته باشد.

جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.