ساخت سیستم عامل بومی از سوی هند

۲ م دیماه ، همکاران سیستم- سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند اعلام کرده در حال طراحی و ساخت یک سیستم عامل بومی است و می‌کوشد وابستگی این کشور به سیستم‌های عامل خارجی را کاهش دهد.

سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند هدف خود از طراحی و توسعه یک سیستم عامل بومی را دوری از مخاطرات ناشی از استفاده از سیستم‌های عامل خارجی اعلام کرده است. این سازمان اعلام کرده می‌کوشد امنیت فضای مجازی در کشور خود را افزایش دهد.
ژنرال ساراس وات، رئیس این سازمان در یک همایش مربوط به ناوبری و ارتباطات این خبر را اعلام کرده و گفته هند در حال حاضر وابستگی بسیاری به سیستم عامل‌های خارجی مثل لینوکس و ویندوز دارد و این سیستم‌های عامل بدافزار‌ها و مشکلات امنیتی بسیاری با خود به همراه دارند. وی گفته است سازمان تحت نظر او مدت ۱۸ ماه است که با کمک ۱۵۰ مهندس از سراسر هند تلاش می‌کنند تا سیستم عامل بومی این کشور را طراحی کنند.

ساراس وات در عین حال اعلام کرده حدود سه سال دیگر طول می‌کشد تا این پلت فرم آماده شود.

رئیس سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند تاکید کرده است که در این طرح هیچ سرمایه گذاری خارجی صورت نگرفته و طراحی این سیستم عامل یک تلاش کاملاً بومی است. وی از متخصصان و مهندسان آی تی خواسته است با همکاری خود این سیستم عامل را توسعه دهند و هند را از محصولات خارجی در این زمینه بی‌نیاز و مستقل کنند.

به نظر می‌رسد طراحی سیستم عامل بومی بخشی از طرح کشور هند برای افزایش امنیت فضای مجازی در این کشور است. اویل هفته پیش، دولت این کشور اعلام کرد قصد دارد طی یک برنامه پنج ساله امنیت فضای سایبر را افزایش دهد و زیرساخت‌هایی را فراهم کند که امکان رهگیری و واکنش سریع به حملات سایبری را ممکن می‌سازد.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.