ساخت عینکی برای کورنگ‌ها

تولید عینکهای آفتابی برای افرادی که دچار کوررنگی هستند، با فیلتر کردن طول موجهای مختلف این امکان را فراهم می کند که دید این افراد نسبت به رنگ قرمز و سبز اصلاح شود.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، درحالیکه بسیاری از مردم فکر می کنند کوررنگی به این معنا است که فرد همه چیز را سیاه و سفید می بیند، اما چنین نیست و دیدن رنگها به صورت سیاه و سفید یک شرایط نادر است. اکثریت افرادی که به عنوان کوررنگ توصیف می شوند می توانند رنگها را به صورت عادی ببینند اما آنها به سختی می توانند میان سبز و قرمز تمایز قائل شوند.

یک شرکت مستقر در کالیفرنیا آمریکا تحت عنوان EnChroma اقدام به ارائه عینکهای Cx کرده که به این افراد کمک کند دید خود را اصلاح کند، این عینک با کاهش انتخابی انتقال برخی طول موج نورها، به فرد این امکان را می دهد تا رنگ سبز و قرمز را تشخیص دهد.

کلید عملکرد این عینک به علت لایه های پوشش روی لنزهای آن است که گفته می شود در مقایسه با سایر عینکها نسبت به خراش مقاوم و محکم تر است و می توان هنگام تولید آن را به نوعی تنظیم کرد که طول موجهایی که موجب اشتباه تلقی کردن رنگها می شوند را فیلتر کند. نتیجه این لنزها نسبت اصلاح شده سیگنال به پارازیت در درک رنگها است و از شیشه آن رنگ سبز و قرمز برای این افراد مشخص است و این طیف رنگها صرفا به نظر طیف رنگی زرد تا قهوه ای نیست.

کاربران بسته به نوع مشکل تشخیص رنگ خود می توانند بین دو مدل عینک ارائه شده که با هدف فیلتر طول موجهای مختلف نور ارائه شده، یکی را انتخاب کنند. مدل دیگر این عینکها شدت رنگها را افزایش داده و مانع رسیدن اشعه ماورا بنفش به چشم می شود.

افرادی که به طور کامل نمی توانند هیچ رنگی را ببینند نمی توانند از هیچ کدام از مدلها استفده کنند. همچنین از آنجا که این عینکها در طبقه عینکهای آفتابی هستند اصلاح رنگی با افزودن اندکی رنگ قهوه ای همراه است.

این عینکها با قیمت ۸۰۰ دلار به فروش می رسد و لنز آن به تنهایی  با قیمت ۷۰۰ دلار ارائه شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.