ساخت قطعات واحد آب و بخار پالایشگاه نفت اصفهان

قطعات پمپ یازده مرحله ای واحد آب و بخار شرکت پالایش نفت اصفهان به دست توانمند متخصصان داخلی ساخته شد و به بهره برداری رسید.

بولتن نیوز: رئیس واحد تحقیق و ساخت شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت این پمپ و مواد خاص به کار گرفته شده در آن، همچنین نبود قطعات یدکی برای اجرای مهندسی معکوس، در آغاز مطالعه و بررسی های لازم در واحد تحقیق و ساخت این شرکت انجام شد.

مسعود متولی افزود: به همت صنعتگران ایرانی، در محاسبات دقیق، نقشه ابعادی قطعات، طراحی و سرانجام قطعات که برخی از آنها به روش ریخته گری دقیق  انجام شد،  ساخته شد و پس از کنترل ابعادی و آزمایش اولیه، در چرخه تولید داخل کشور قرار گرفت.

وی گفت: ساخت تمام این قطعات بومی سازی و کدگذاری شده و صنعت نفت کشور از  خرید خارجی آنها بی نیاز شده است.

متولی تصریح کرد: قطعات ساخت یک شرکت آلمانی بود که با توجه به تحریم ها، نرخ پیشنهادی این شرکت برای فروش، معادل ۱۴۱ هزار و ۶۷۰ یورو بود که با تلاش متخصصان داخلی برای تولید این تجهیزات تنها یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال هزینه شد.

به گزارش شانا، شرکت پالایش نفت اصفهان در سال ۱۳۵۵ تاسیس شد و در سال ۱۳۵۸ به بهره برداری رسید؛ ظرفیت اسمی این پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه و ظرفیت عملیاتی آن ۳۶۰ هزار بشکه در روز است و خوراک آن از نفت خام مارون – شادگان تامین می شود.

تقطیر در اتمسفر، تقطیر در خلا، کاهش گرانروی، تصفیه و تبدیل کاتالیستی نفتا، هیدروکراکر، تولید گاز مایع، تولید هیدروژن، تولید نیتروژن، بازیافت گوگرد، تصفیه آب ترش، تصفیه گاز با آمین و تولید حلال های نفتی، از واحدهای تولیدی پالایشگاه اصفهان است.(شانا)


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.