ساخت مجموعه مستند «طراحان فرش ایران» به پایان رسید

ساخت مجموعه مستند «طراحان فرش ایران» به پایان رسید
خبر – ۱۹ اردیبهشت – منبع : سینماپرس

ساخت مجموعه فیلم های مستند «طراحان فرش ایران» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل کریمی اصل در هفت قسمت به پایان رسید.


ساخت مجموعه مستند «طراحان فرش ایران» به پایان رسید

به گزارش سینمافردا، ابوالفضل کریمی اصل ضمن اعلام این خبر درباره این مجموعه گفت: در هر قسمت از این مجموعه، ضمن معرفی یکی از استادان طراح فرش ایران به روش های مختلف کاری آن هنرمند شامل ایده، طراحی روی کاغذ چهار خانه، گرده برداری، رنگ آمیزی و نقطه گذاری می پردازیم.

وی افزود: در این هفت فیلم به ترتیب به هنرمندان سرشناس طراح فرش ایران شامل: مجید اکبری، طراح نقاش تبریزی، جعفر محمدزاده، طراح نقاش و بافنده شهرستان خوی، رسام عرب زاده، طراح نقاش و بافنده تبریزی، فرشید پوریا، طراح، پژوهشگر و تولیدکننده فرش از کرج، اکبر مهدی یی، طراح نقاش و تولیدکننده فرش اصفهانی، مصطفی هجرتی، طراح نقاش و تولیدکننده فرش اصفهانی، غلامحسین محمودی، طراح نقاش و مدرس فرش کاشانی پرداخته ایم. ناگفته نماند، نویسندگی، پژوهشگری و تصویربرداری این مجموعه نیز توسط ابوالفضل کریمی اصل صورت گرفته و تدوین و صدا گذاری آن را به همراه امید زمانی مقدم انجام داده است.

کریمی ادامه داد: ازعوامل دیگر این مجموعه می توان به مریم محمدیانی مدیر تولید، رضا طاهری صدابردار و غلامحسین محمودی به عنوان کارشناس طراحی فرش اشاره کرد.

قابل توجه است، ابو الفضل کریمی اصل پیش از این آثار مستند متعددی در زمینه فرش ایران ساخته است که از جمله می توان به فیلم تحسین شده «طرح، رنگ، نقطه» و مستندهای «رنگ قالی» و «از نقش تا فرش» اشاره کرد.

فیلم «طرح، رنگ، نقطه» این کارگردان با حضور در بیش از ۲۰ جشنواره داخلی و خارجی موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.