ساخت محموله های مخابراتی ماهواره ای برای قرار گرفتن در مدار زمین

ساخت محموله های مخابراتی ماهواره ای برای قرار گرفتن در مدار زمین

رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پروژه طراحی و ساخت محموله های مخابراتی ماهواره ای برای قرار گرفتن در مدار ژئو با همکاری سازمان فضایی ایران خبر داد.

به گزارش دریچه خبر، صادق عباسی شاهکوه با اشاره به فعالیتهای انجام شده در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه ارتباطات ماهواره ای از اجرای پروژه طراحی و ساخت محموله های فضایی با همکاری سازمان فضایی ایران خبرداد و گفت: براین اساس قرارداد همکاری برای طراحی و ساخت محموله های مخابراتی ماهواره های GEO منعقد شده است.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش مخابراتی ساخت ماهواره هایی که قرار است در مدار ژئو قرار گیرد را برعهده دارد، اظهار داشت: این قرارداد و توافق همکاری با سازمان فضایی برای ساخت سامانه های ماهواره ای برای مدت یکسال آینده منعقد شده است اما برای نهایی و عملیاتی شدن این پروژه بخش های دیگر نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر عباسی شاهکوه با تاکید براینکه با اتمام ساخت و طراحی محموله های ماهواره ای ایران در بخش مخابراتی این محموله ها به دانش ساخت و خودکفایی می رسد، تصریح کرد: برای پرتاب این محموله های ماهواره ای در نقطه مداری GEO باید برنامه ریزی های بسیار و اقدامات گسترده ای انجام شود که مربوط به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نخواهد بود.

 چندی پیش سمینار هم اندیشی و تبادل تجربیات فناوران فضایی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف تشریح و بررسی الزامات فضایی در طراحی و ساخت محموله های فضایی با حضور مسئولان سازمان فضایی برگزار و مباحث علمی درباره الزامات فضایی در تشعشعات فضایی، سازگاری الکترومغناطیسی و سیستم کنترل حرارتی محموله های فضایی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.