ساخت مستند «آخرین روزهای زمستان» طاقت فرسا بود

۰۶م آذر ،

مادر شهید باقری:

سینماپرس-گروه تلویزیون/مهدی فرجی، مدیر شبکه یک به همراه سازندگان مجموعه مستند «آخرین روزهای زمستان» به منزل مادر شهید باقری رفتند.

به گزارش سینماپرس، در دیدار مدیر شبکه یک با خانواده شهید باقری، مادر این شهید با تشکر ویژه از زحمات تولید کنندگان مستند «آخرین روزهای زمستان» گفت: به دلیل اینکه گروه‌های دیگری هم پیش از این برای ساخت فیلم از زندگی شهید به ما مراجعه کرده بودند، می‌دانیم ساخت این اثر چقدر طاقت فرساست.

وی ادامه داد: این مجموعه عالی و بی‌نظیر است و به نوبه خود از همه عزیزانی که در ساخت این مجموعه نقش داشتند قدردانی می‌کنم.

مادر شهید باقری با نقل خاطراتی از شهید گفت: پدر بزرگوار شهید باقری در تربیت حسن نقش مؤثری داشت.

وی گفت: تا کنون سه جلد کتاب از دست نوشته‌های شهید، خاطرات دوستان و همرزمان و اقوام و پنج جلد کتاب از روزشمار دست نوشته‌های ایشان در باب گزارشات جنگ، آمار شهدای عملیات‌ها، جغرافیای نبرد و… به رشته تحریر درآمده است.

مادر شهید باقری با اشاره به استقبال مردم از این اثر، گفت: اینکه در این مستند همه چیز حقیقی است برای مردم نسبت به سایر کارهایی که دربارهٔ شهدا انجام شده جالب‌تر است.

محمد حسین مهدویان کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» نیز با تشکر از همکاری خانواده شهید در خلق این اثر گفت: نگاه ما در نمایش فرازهایی از زندگی این شهید، نشان دادن زندگی واقعی و غیر شعاری از یک قهرمان ملی است تا جوان‌های این مملکت به او افتخار کنند. این روایت متفاوتی از شهدا بدون کلیشه‌های معمول است که امیدواریم با وجود نقایص حق مطلب ادا شده باشد.

مهدویان افزود: احساس قهرمان به تدریج در فیلم به بیننده القاء می‌شود و پیوندی که شهید با جامعه خود داشته برای بیننده راز آلود است.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۶۵۱


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.