ساخت نخستین فیلم کوتاه سه بعدی ایران

ساخت نخستین فیلم کوتاه سه بعدی ایران
خبر – ۱۰ تیر – منبع : واحد مرکزی خبر

نخستین فیلم کوتاه سه بعدی کشور با عنوان «جوجه سلطان» با قابلیت پخش در سینماهای چهار بعدی در اصفهان ساخته شد.


ساخت نخستین فیلم کوتاه سه بعدی ایران

به گزارش سینمافردا ،‌ عمق میدان دید، ایجاد فاصله با تماشاچی و عناصر داستان و تاثیرگذاری روی ذهن بیننده به گونه‌ای که خود را در فضای فیلم حس کند از ویژگیهای فیلم سه بعدی است.

آذرآسا کارگردان، توجه به فرهنگ ملی بومی، گویش فارسی، استفاده از صدای دالبی، امکان تبلیغات و نمایش در سینماهای چهار بعدی را از خصوصیات این فیلم برشمرد و گفت: این اثر سه بعدی به صورت فیلم کوتاه واقعی و با حضور بازیگرانی چون کیانوش گرامی، الهام باقری و چند بازیگر اصفهان تولید شده است.

وی امروز با اشاره به این‌که جوجه سلطان نخستین فیلم سه بعدی است که در موضوع اجتماعی و طنزگونه تهیه شده افزود: مدت این فیلم ۱۳دقیقه است و قابلیت ارتقا دیتا شیت و تطابق با افکتهای سینمای چهاربعدی مورد استفاده در فیلم‌های هالیوودی را نیز دارد.

آذرآسا مدت زمان ساخت و تولید این فیلم را ۶ ماه اعلام کرد و گفت: این نخستین فیلمی است که با صدای دالبی در پنج کانال کار می‌شود.

به گفته کارگردان باتوجه به تکنیکهایی که در تولید این اثر به کار رفته، هم می‌توان آن را با عینکهای مخصوص سینمای چهار بعدی و سه بعدی و هم بدون عینک و با تلویزیون‌های سه بعدی تماشا کرد.

کراچیان نویسنده فیلم هم با بیان این‌که متن این فیلم‌نامه براساس ساختار کلاسیک به سبک کاملا ایرانی نوشته شده است و اتفاقی را که باید در۹۰ دقیقه نشان دهد در ۱۳دقیقه نشان می‌دهد گفت: همه عوامل فیلم و بیشتر بازیگران اصفهانی هستند.

حجت‌الاسلام سید مهدی مدنیان تهیه کننده فیلم جوجه سلطان هم گفت: فیلم جوجه سلطان نه تنها به همه سینماهای چهاربعدی کشور ارسال می‌شود بلکه در جشنواره فیلم‌های سه بعدی که در آن شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا حضور دارند شرکت داده خواهد شد.

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.