ساخت هتل در حریم برج میلاد!

۱۴اردیبهشت،

در حالی که عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است امکان ساخت و ساز در حریم برج میلاد با توجه به ثبت این بنا در فهرست آثار ملی، امکان‌پذیر نیست…

به گزارش Consbank، در حالی که عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران معتقد است امکان ساخت و ساز در حریم برج میلاد با توجه به ثبت این بنا در فهرست آثار ملی، امکان‌پذیر نیست، مدیرعامل برج میلاد تهران مدعی شد: ساخت هتل در مجاورت برج میلاد، حریم این اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی را مخدوش نمی‌کند.

فرزاد هوشیار پارسیان با بیان اینکه برج میلاد تهران دارای طرح جامع در مقیاس ۱/۱ (یک یکم) است، اظهار کرد: این طرح به تایید مراجع بالادستی حوزه شهرسازی رسیده و ساختمان‌های هتل نیز، جزو این طرح جامع است. به نقل از مدیرعامل برج میلاد تهران، در این طرح جامع حتی برای فضای سبز، پوشش گیاهی و آبخوری‌های محوطه برج نیز تعیین تکلیف شده است.

هوشیار پارسیان خاطرنشان کرد: برابر مفاد این طرح، ساختمان‌های مجاورت برج میلاد نباید بیش از ۱۱۲ متر ارتفاع داشته باشد که این موضوع قطعا در طراحی بنای هتل‌ها لحاظ خواهد شد تا نمای بصری و حریم این اثر ملی مخدوش نشود.

گودبرداری برای ساخت دو ساختمان بیش از ۵۰ طبقه در مجاورت برج میلاد تهران با کاربری هتل در حالی آغاز شده که اعضای شورای شهر تهران پس از گودبرداری از این ماجرا مطلع شدند و ضمن اعلام مخالفت با ساخت بلندمرتبه در حریم برج میلاد، انتقاداتی را هم به طرح این پروژه که توسط یک مشاور خارجی طراحی شده است، وارد کردند.

ضمن اینکه نحوه مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی و شهرداری نیز برای شورای شهر پذیرفته نبودند و نمایندگان مردم تاکید داشتند که حداقل ۵۱ درصد سهام باید در اختیار شهرداری باشد تا بتواند پروژه را مدیریت کند. به این ترتیب به درخواست اعضای شورای شهر ساخت و ساز در حریم برج میلاد فعلا متوقف شد تا طرح معماری، ارتفاع و سایر ویژگی‌های این هتل به تایید کمیسیون عمران شورا برسد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.