ساخت هواپیمای جت ۹ نفره در دانشگاه فردوسی

۰۸اردیبهشت،

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح گفت: متخصصان دانشگاه فردوسی با ساخت جت ۹ نفره به دانش فنی ساخت هواپیما با قابلیت‌های بالاتر دست خواهند یافت.

منوچهر منطقی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از اولین توربین بادی ۳ کیلو وات محور افقی ایران در منطقه خراسان، اظهار کرد: هواپیمای جت ۹ نفره برای اولین بار است که در پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی ساخته می‌شود و متخصصان این پژوهشکده با ساخت این جت به فناوری بالاتری در زمینه ساخت هواپیما دست خواهند یافت.

وی با اشاره به کاربردهای این جت گفت: این هواپیما امکان حمل‌ونقل‌ سریع و سفرهای کاری بین استانی را برای مسوولان فراهم می کند که در این زمینه کشور آلمان از این فناوری و هواپیمای جت در حمل‌ونقل‌های هوایی خود استفاده می‌کند و ایران با همکاری اوکراین در حال ساخت این مدل هواپیما است.

منطقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تشکیل هسته علمی در پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی طراحی اولیه ساخت هواپیمای جت ۹ نفره به پایان رسیده و مرحله طراحی تفصیلی در حال اجام است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ساخت هواپیما نیازمند زیرساخت‌هایی است، اظهارکرد: برای ساخت هواپیما به سه عامل دانش فنی، سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌ها نیازمندیم که با رفع کمبودهای این سه محور می‌توانیم به دانش و فناوری هواپیماسازی در آینده‌ای نزدیک دست یابیم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.