ساخت پیلمرهای سوختی ۳۲ کیلووات در کشور / آخرین وضعیت سند انرژیهای نو

۲۴ام بهمن ،

ساخت پیلمرهای سوختی ۳۲ کیلووات در کشور / آخرین وضعیت سند انرژیهای نو

ساخت پیلمرهای سوختی 32 کیلووات در کشور / آخرین وضعیت سند انرژیهای نو

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارسال سند جامع فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب خبر داد و گفت: به منظور استفاده ار انرژی‌های تجدید پذیر ساخت پلیمرهای سوختی ۳۲ کیلو وات را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، دکتر نسرین سلطانخواه بعد از ظهر امروز دوشنبه در مراسم افتتاح ۷ مرکز آزمایشگاهی تخصصی در حوزه هیدروژن و پیل سوختی با قدردانی از ملت ایران به خاطر حضور حماسی در ۲۲ بهمن گفت: این حضور و شور یک نعمت و سرمایه است که باید قدر آن را بدانیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی پدیده‌ بزرگی است که پس از گذشت ۳۴ سال نه تنها رنگ کهنگی نگرفته بلکه شکوفاتر راه خود را ادامه می‌دهد و رمز این شادابی این است که انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است و الهی نیز می‌ماند.

وی با اشاره به توجه جمهوری اسلامی به توسعه فناوری‌ها، خاطر نشان کرد: یکی از فناوری‌هایی که به آن طی چند سال اخیر توجه شده فناوری پیل‌های سوختی است که امروز ۷ آزمایشگاه در این رابطه در دانشگاه‌های کشور افتتاح شد.

سلطانخواه، با تاکید بر اینکه تا سال ۱۴۰۴ کشور ایران باید جزء ۵ کشور توسعه یافته قاره آسیا و جزء کشورهای اول در منطقه باشد، یادآور شد: برای رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ باید برنامه‌ریزی‌های وسیعی صورت گیرد؛ چراکه انرژی‌های فسیلی پاسخگوی نیازهای جامعه نخواهد بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که برای رشد اقتصادی و توسعه یافتگی نیاز به انرژی‌های دیگر امری حیاتی است که در این رابطه باید از انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، زمین گرمایی، انرژی باد و زیست توده‌ها استفاده کنیم و یکی از انرژی‌هایی که در سبد انرژی زیست توده‌ها قرار می‌گیرد انرژی‌ پیل‌های سوختی است.

سلطانخواه با بیان اینکه سند راهبردی پیل سوختی در سال ۸۶ مصوب شد اضافه کرد: این سند سال ۸۶ مصوب شد و سال ۸۷ ستاد انرژی‌های نو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت و برنامه‌ریزی در این زمینه آغاز شد که طی سال‌های اخیر در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضرورت توسعه فناوری پیل‌های سوختی ادامه داد: باتوجه به اینکه امکانات آزمایشگاهی برای توسعه فناوری پیل سوختی بسیار حائز اهمیت است از این رو ستاد انرژی‌های نو ایجاد آزمایشگاه فناوری پیل سوختی را در دستور کار خود قرار داد که یک مرحله آن شامل راه اندازی ۷ آزمایشگاه در دانشگاه‌های کشور بوده که امروز راه اندازی شد.

سلطان خواه با بیان اینکه ایجاد آزمایشگاه‌های پیل سوختی باید در دانشگاه‌های دیگر نیز گسترش یابد، اظهار داشت: برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها و مجهز کردن تجهیزات آن باید از ظرفیت‌های داخلی و تجهیزاتی که ساخت آن در داخل کشور بومی شده است استفاده کنیم ضمن ۀنکه باید از تجهیزات آزمایشگاهی داخل کشور نیز پشتیبانی شود.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های سازنده این تجهیزات، گفت: ساخت پلیمرهای سوختی ۵ و ۱۰ کیلو وات انجام شده و تا ۳۲ کیلو وات دیگر در دستور کار قرار دارد که در داخل کشور اجرایی خواهد شد.

سلطانخواه با بیان اینکه امیدواریم با همت دانشگاهیان گام‌های بلندی در زمینه استفاده از فناوری پیل‌های سوختی برداریم، خاطر نشان کرد: سند جامع فناوری انرژی های تجدیدپذیر توسط ستاد انرژی‌های نو در معاونت علمی تهیه شده که قرار است به ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور ارائه شود تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شود.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.